هوش مصنوعی در پیش بینی حملات قلبی روی دست پزشک ها میزند!

به طور میانگین سالانه 20 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خوشبختانه تیمی از محققان دانشگاه Notthingham از بریتانیا یک الگوریتم یادگیری ماشینی توسعه داده‌اند که می‌تواند مانند یک دکتر واقعی احتمال سکته یا حمله قلبی در اشخاص مختلف را پیش بینی کند.

موسسه American College of Cardiology/American Heart Association به اختصار AAA/AHA مجموعه‌ای از دستور العمل‌های مختلف برای پیش بینی خطر بیماری‌های قلبی عروقی در افراد مختلف آماده کرده اند، این دستورالعمل‌ها مبتنی بر هشت فاکتور از جمله سن، سطح کلسترول و فشار خون هستند. این سیستم می‌تواند به صورت میانگین احتمال بیماری افراد را با دقت 72.8 درصدی پیش بینی کند.

این الگوریتم ها بسیار دقیق هستند با این حال Stephen Weng و تیم او قصد داشتند که نتایج بهتری حاصل کنند به همین دلیل چهار الگوریتم یادگیری ماشینی ساختند سپس داده‌های 378256 بیمار در بریتانیا را به این الگوریتم‌ها دادند. این سیستم‌ها در مرحله اول از 295 هزار داده برای تولید الگوهای پیش بینی داخل استفاده کردند. سپس از باقی داده ها برای تست و اصلاح این الگوها استفاده کردند. الگوریتم‌های حاصل شده عملکرد بسیار بهتری نسبت به دستور العمل‌های موسسه (AAA/AHA) داشتند و دقت آنها بین 74.5 تا 76.4 درصد بود.

از میان نتایج تست 83 هزار بیمار، این سیستم می‌توانست جان 355 نفر بیشتر را نجات دهد. جالب اینجاست که این سیستم هوش مصنوعی تعدادی از فاکتورهای ریسک و پیش بینی را در دستور العمل های فعلی موجود نیست شناسایی کرده است برای مثال بیماری شدید ذهنی و مصرف کورتیکواستروئیدهای خوراکی.

 

دیدگاه تان را بنویسید