واکسن ضد جوش و آکنه در راه بازار؟

بسیاری از افراد در سنین نوجوانی و جوانی به صورت پیوسته با مشکلات مربوط جوش و آکنه رو به رو هستند و اغلب موجب ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس آنها می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این افراد می‌توانند برای از بین بردن جوش های خود از محصولات شیمیایی و طبیعی مختلفی که در بازار وجود دارد استفاده کنند. در هر حال محققان دانشگاه کالیفورنیا در تلاش برای تولید یک واکسن جوش جدید هستند که می‌تواند تمامی این مشکلات را پایان دهد.

به گفته NHS (سرویس سلامت همگانی انگلیس، اسکاتلند و ویلز) حدوداً 80 درصد از افراد در بازه سنی 11 تا 30 ساله در سراسر جهان از مشکلات مربوط به جوش و آکنه رنج می‌برند. یکی از دلایل جوش زدن وجود باکتری‌هایی به نام P. acnes است که انسان در تمام طول عمر خود آنها را در بدنش دارد. تا به امروز امکان تولید واکسنی برای این باکتری وجود نداشت زیرا P. acnes به نوعی برای بدن مفید است

 

محققان اکنون موفق به کشف یک پادتن برای یک پروتئین سمی شده اند که باکتری P. acnes آن را درون پوست که بزرگترین اندام بدن انسان است، مخفی می‌کند. همین پروتئین سمی موجب التهاب شده و در نهایت موجب بروز جوش روی پوست خواهد شد.

 

به زبان ساده تر در این روش درمانی میکروب‌های مذکور کشته نشده یا آسیب نمی‌بینند، تنها اثرات از آنها که موجب بروز جوش می‌شود، کنترل می‌شوند. بافت پوست افرادی که دارای آکنه هستند با استفاده از این واکسن جدید مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج امیدوار کننده بوده است.

 

محققان اکنون به دنبال شروع اولین مرحله آزمایش بالینی این واکسن طی دو سال آینده هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید