بررسی کامل ویژگی‌های جدید گلکسی اس 8

چند روز از معرفی پرچم‌داران جدید سامسونگ می‌گذرد و در این مدت اخبار و اطلاعات زیادی را در مورد گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در جی‌اس‌ام برایتان منتشر کرده‌‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گلکسی اس 8 و برادر بزرگ‌ترش از نظر ظاهری گوشی‌‌های منحصر به فردی هستند و به هیچ گوشی موبایلی شبیه نیستند که پیش از این به تولید انبوه رسیده باشند. اما ظاهر متفاوت تنها ویژگی منحصر به فرد این دو گوشی نیست. سامسونگ گرچه در پرچم‌داران امسالش ویژگی‌های اساسی سری گلکسی را حفظ کرده است، اما قابلیت‌های جدیدی نیز به ‌آن‌ها افزوده است تا از رقبای فعلی‌شان در بازار متمایز باشند.

گلکسی‌های جدید در کنار LG G6 پیش قراولان عصر جدید گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ نمایش‌های بزرگ، حاشیه‌های بسیار اندک و اندازه‌های نسبتا  جمع و جور هستند. دورانی که وسوسه‌برانگیز به نظر می‌آید و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز نشان‌ داده‌اند که دوست دارند به آن سمت و سو بروند.

در این مطلب قصد داریم نگاهی نزدیک بیندازیم به ویژگی‌های جدیدی که گلکسی اس 8 نسبت به نسل قبلی خود دارد.

 

نمایش بی‌نهایت‌ها با نسبت تصویر جدید
 

سامسونگ به دنبال روندی که در حال باب شدن است، به خاطر صفحه نمایش بلندتر گلکسی اس 8 از نسبت تصویر 16:9 صرف‌نظر کرده و به نسبت تصویر 18.5:9 روی آورده است. این باعث می‌شود که بلند شدن صفحه نمایش روی کیفیت تصویر اثر منفی نداشته باشد و با برخورداری از صفحه نمایش بزرگ‌تر، بتوانیم تصاویر را با همان ابعاد همیشگی داشته باشیم.

 

صفحه نمایش‌های اعجاب‌انگیز
 

هم گلکسی اس 8 و هم گلکسی اس 8 پلاس که به ترتیب صفحه نمایش‌های 5.8 و 6.2 اینچی دارند، به پنل AMOLED مجهز هستند و رزولوشنWQHD+ (2960 در 1440 پیکسل) را به نمایش در می‌آورند. هر دو گوشی از نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی 833 درصدی برخوردار هستند که یعنی حدود 500 هزار پیکسل بیشتر نسبت به صفحه نمایش‌های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 77 اج را در خود جای داده‌اند.

 

بیکسبی
 

پس از موفقیت آمازون با دستیار صوتی‌اش، Echo، به نظر می‌رسد که تمامی شرکت‌ها می‌خواهند به گونه‌ای دستیار مجازی‌ خودشان را در محصولاتشان تعبیه کنند؛ حال این محصول می‌خواهد یک وسیله‌ی خانگی هوشمند باشد، یک بلندگو باشد و یا حتی گوشی هوشمند آینده شما باشد. سامسونگ نیز از این مقوله مستثنی نیست و این شرکت کره‌ای دستیار هوشمند خودش با نام بیکسبی را توسعه داده و در پرچم‌داران جدیدش از آن‌ استفاده کرده است. هوش مصنوعی در گلکسی اس 8 نقشی اساسی ایفا می‌کند و سامسونگ قول داده که در آینده نقش آن در سایر محصولاتش نیز افزایش یابد. گرچه بیکسبی هنوز چندان در معرض آزمایشات کارشناسان قرار نگرفته، اما چیزی که تا به اینجا دیده‌ایم جذاب بوده است. 

 

دکمه‌های درون صفحه نمایش با بازخورد لرزشی
 

سامسونگ برای دستیابی به نسبت 83 درصدی صفحه نمایش به بدنه مجبور به حذف کلید Home فیزیکی شده که سال‌ها امضای این شرکت کره‌ای محسوب می‌شد. به عنوان راه حل جایگزین سامسونگ تصمیم گرفته حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کند و از کلیدهای داخل نمایشگر استفاده کند. کلیدهای داخل نمایشگر استاندارد به نظر می‌رسند، اما این کلیدها ویژگی‌ای دارند که در نگاه اول به چشم نمی‌آیند. سامسونگ برای جبران حذف کلیدHome فیزیکی و حسی که کاربر از لمس آن دارد، از یک موتور لرزشی شبیه آنچه در تاچ سه بعدی آیفون 77 دیده بودیم استفاده کرده تا زمانی که بر روی  دکمه‌ها ضربه می‌زنید، یک بازخورد لرزشی دلنشین دریافت کنید.

 

تغییرات رابط کاربری
 

تغییر و تحول گلکسی اس 8 از ظاهر فیزیکی آن به رابط کاربری نیز کشیده شده است. سامسونگ در رابط کاربری جدیدش آیکون‌های جدیدی استفاده کرده و در مجموع تغییرات کوچک اما زیادی در آن اعمال کرده است. سامسونگ با نیم نگاهی به پیکسل‌های گوگل دکمه‌ی دسترسی به تمام اپلیکیشن‌ها را حذف کرده و کافیست که در صفحه انگشتتان را به بالا یا پایین بکشید تا لیست اپلیکیشن‌ها برایتان نمایش داده شود.

 

تشخیص هویت بیومتریک
 

گلکسی نوت 7 مرحوم برای گلکسی اس 8 یک یادگار ارزشمند به جا گذاشته و آن حسگر عنبیه چشم است. هر دو گوشی به این حسگر مجهز هستند و علاوه بر این برای تکمیل آن می‌توان از تکنولوژی تشخیص چهره نیز استفاده کرد. سرعت وامنیت بازگشایی دستگاه به کمک این دو روش نیز بسیار خوب و قابل قبول است.

 

دوربین سلفی بهتر
 

دوربین جلوی گلکسی اس 8 نسبت به اس 7 ارتقا یافته و اکنون 8 مگاپیکسلی است. علاوه بر این سامسونگ این دوربین را به فوکوس خودکار نیز مجهز کرده است که برای دوربین سلفی یک ویژگی خوب به شمار می‌آید.

 

هدفون‌های با کیفیت درون جعبه
 

هر دو پرچم‌دار جدید سامسونگ به همراه یک هدفون با برند معتبر AKG عرضه می‌شود که از شرکت‌های زیر مجموعه Harman است. البته نمی‌توان فعلا در مورد کیفیت صدای این هدفون نظری قطعی داد، اما دیدن لوگوی AKG بر روی این هدفون در حال حاضر ما را نسبت به آن خوش‌بین و امیدوار کرده  است.

 

رنگ‌های جدید
 

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در 5 رنگ عرضه می‌شوند، هرچند که در ابتدای رونمایی ممکن است تمامی رنگ‌ها در تمامی کشورها در دسترس نباشند. مشکی، نقره‌ای، خاکستری، طلایی و آبی رنگ‌هایی هستند که دو غول جدید سامسونگ به آن‌ها مزین شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید