امکان مشاهده ویدیوهای ضمیمه جیمیل بدون دانلود فراهم شد

این قابلیت می تواند برای کاربران بسیار مفید و کاربردی باشد چرا که با مشاهده یک ویدیو قبل از دانلود، می توان از محتوای آن با خبر شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تنها چند روز پس از آن که امکان دریافت ایمیل هایی با حجم فایل های ضمیمه تا 50 مگابایت برای کاربران سرویس جیمیل فراهم شد،گوگلامروز در اقدامی جدید از اضافه شدن قابلیتی برای مشاهده ویدیوهای ضمیمه ایمیل ها به صورت زنده و بدون نیاز به دانلود آن ها خبر داد. 

 

این قابلیت می تواند برای کاربران بسیار مفید و کاربردی باشد چرا که با مشاهده یک ویدیو قبل از دانلود، می توان از محتوای آن با خبر شد و از دانلود بی مورد فایل ها جلوگیری کرد. در حال حاضر، این ویژگی تنها برای کاربران نسخه دسکتاپ جیمیل فراهم شده است.

 

در این جا، ویدیوهای جیمیل به شکل یک thumbnail کوچک با تصویری از یکی از فریم های ویدیو به نمایش در می آید که با دابل کلیک، پنجره ای شبیه به حالت پخش ویدیوها در یوتیوب نمایان خواهد شد که ویدیو را با کیفیتی مطلوب پخش خواهد کرد به طوری که کاربر می تواند تغییراتی را در سرعت، نحوه پخش و حتی صدای ویدیو در آن اعمال کند. ناگفته نماند که امکان پخش زنده ویدیوها در یک دستگاه کروم کست نیز برای کاربران فراهم شده است.

 

گوگل در بیانیه ای در این رابطه نوشت:

 

قبل از عرضه این قابلیت، کاربران برای مشاهده یک ویدیوی ضمیمه شده به ایمیل می بایست در ابتدا آن را به طور کامل دانلود کرده و سپس با استفاده از یک مدیاپلیر آن را اجرا کنند اما از امروز، زمانی که کاربران ایمیلی حاوی یک فایل ویدیویی را دریافت می کنند می توانست آن را در صفحه ایمیل خود و بدون نیاز به دانلود، مشاهده کنند.

 

اگرچه با توجه به محدودیت حجم 50 مگابایتی فایل های پیوست، تنها می توان ویدیوهایی با کیفیت نه چندان بالا را مشاهده کرد، اما با این حال، اقدامات اخیر گوگل در جهت استفاده بهتر از سرویس های این شرکت می تواند گامی مثبت از سوی یاران ساندار پیچای در جلب توجه هر چه بیشتر کاربران باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید