امکان فیلم برداری با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس؟

شایعه‌ی جدیدی در مورد پرچم‌داران مورد انتظار سامسونگ منتشر شده که نکته‌ی جالبی در مورد این دو محصول فاش می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بنا به این شایعه‌ی جدید، دوربین به کار گرفته‌شده در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ امکان ضبط فیلم‌های صحنه‌ آهسته با نرخ ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه در اختیار کاربران قرار خواهند داد. گفته‌ می‌شود دوربین این دو گوشی هوشمند IMX400 سونی است که پیش از این در دو گوشی هوشمند اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم و ایکس‌زد اس به کار گرفته شده است. اما به نظر می‌رسد سامسونگ برای ارائه‌ی قابلیت ثبت فیلم‌های صحنه آهسته فقط به دوربین سونی متکی نیست و از روشی سفارشی بدین منظور استفاده می‌کند.

ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته است از یک حافظه‌ی DRAM اضافه بین دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس و پردازنده‌ی تصویری این دو محصول بهره ببرد. چنین سخت‌افزاری برای پردازش ویدیوهای بسیار آهسته ضروری است؛ چراکه برای ارائه‌ی این ویژگی باید داده‌های زیادی که توسط دوربین ایجاد شده‌اند، مورد پردازش قرار گیرند.

علاوه بر این، منبعی که شایعه‌ی مورد بحث را تأیید کرده است به این نکته هم اشاره دارد که دوربین سلفی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از سیستم فوکوس خودکار بهبودیافته بهره می‌برد. انتظار می‌رود این دوربین همچنان ۸ مگاپیکسلی باقی بماند؛ اما در کنار آن یک دوربین ۳.۷ مگاپیکسلی برای بررسی عنبیه‌ در نظر گرفته شده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، در خبرهای مختلف بارها اشاره شده است که پرچم‌داران جدید سری گلکسی اس سامسونگ از سنسور عنبیه‌ نیز بهره خواهند برد که با استفاده از آن می‌توان قفل دستگاه را به‌سرعت باز کرد.

البته این خبر هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است و باید توجه داشته باشیم که تعداد بسیار زیادی شایعه و خبر در مورد گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس منتشر شده است و هنوز نمی‌دانیم کدام یک واقعی و کدام یک غیر واقعی هستند. در هر صورت باید تا ۹ فروردین صبر کنیم تا این دو گوشی هوشمند به‌طور رسمی توسط سامسونگ معرفی شوند و در آن زمان از تمامی ویژگی‌های این دو دستگاه آگاه خواهیم شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید