عدم مقاومت گوگل، فیسبوک و اپل در برابر فرمان دوم ضد مهاجرتی ترامپ!

پس از رد شدن فرمان مورخ 7 بهمن ماه دونالد ترامپ برای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران، او چند روز پیش برای دومین بار و این دفعه با کمی اصلاح آن را صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شاید به خاطر داشته باشید زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سیاست ضدمهاجرتی خود را به صورت رسمی اعلام کرد، شرکت های بزرگ فناوری همچون اپل، گوگل، فیسبوک، مایکروسافت، تسلا و توییتر عدم حمایت خودشان را از آن اعلام کردند. 

پس از رد شدن فرمان مورخ 7 بهمن ماه دونالد ترامپ برای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران، او چند روز پیش برای دومین بار و این دفعه با کمی اصلاح آن را صادر کرد. همین امر موجب شد تا بسیاری از شرکت ها و کمپانی های مطرح در آمریکا مخالفتشان را با سیاست ترامپ ابراز کنند. تعداد 58 کمپانی مطرح فناوری که در سیلیکون ولی قرار دارند به فرمان دوم ضد مهاجرتی ترامپ واکنش نشان دادند، اما نکته جالب توجه این است که این بار در بین این شرکت ها، نام اپل، گوگل و فیسبوک به چشم نمی خورد.

 

در زمان صدور فرمان اول ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا، 127 شرکت بزرگ مستقر در سیلیکون ولی تصمیم به امضای دادخواستی علیه آن گرفتند که در این دادخواست، خواسته خود برای لغو این فرمان را به گوش مقامات قضایی در آمریکا رسانده بودند.

 

این بار اما گوگل، فیسبوک و اپل فرمان جدید را به چالش نکشیده اند. البته به جز این سه غول دنیای فناوری، کمپانی های دیگری چون مایکروسافت، اینتل، نتفلیکس، توییتر، و eBay هم در امضای دادخواست جدید شرکت نکرده اند. از سوی دیگر شرکت های دراپ باکس، کیک استارتر، و Airbnb دادخواست جدید را امضا کردند و در آن خواستار لغو فرمان دوم ضدمهاجرتی ترامپ شده اند.

 

با این وجود، مشخص است که تمامی شرکت های مستقر در سیلیکون ولی از هرگونه فرمان ضدمهاجرتی حمایت نخواهند کرد، چرا که تعداد کارکنان مهاجر در این شرکت ها بسیار زیاد است و ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان هفت کشور مسلمان، تهدیدی جدی برای شرکت های موفق مستقر در منطقه دره سیلیکون محسوب می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید