نحوه پاک کردن مخاطبان تکراری را از گوشی

تکرار چندباره نام مخاطبان در دفترچه تلفن گوشی‌های اندرویدی یکی از دردسرهای کاربران است، اما با استفاده از این آموزش می‌توانید به‌راحتی مخاطبان تکراری خود را حذف یا با یکدیگر ادغام کنید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بخش دفترچه تلفن یا مخاطبان گوشی یکی از قسمت‌هایی است که نظم و ترتیب در آن اهمیت بسیار دارد. هرچه فهرست شماره تلفن‌ها و مخاطبان منظم‌تر، خلوت‌تر و کامل‌تر باشد، دسترسی و پیدا کردن شماره تماس افراد برای شما راحت‌تر خواهد بود. متاسفانه بخش مخاطبان گوشی‌های اندرویدی، مخصوصا اندروید خالص، خیلی کارآمد نیست و قاطی شدن مخاطبان اپلیکیشن‌های مختلف (مثل تلگرام، واتس‌اپ و...) و تکرار چندباره نام آنها موجب دردسر می‌شود.
در این راهنما به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید مخاطبان تکراری را از گوشی‌تان حذف و آنها را با یکدیگر ادغام کنید.

 

استفاده از جیمیل در وب
 

سیستم عامل اندروید امکانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند از فهرست مخاطبان خود بک‌آپ بگیرد. این بک‌آپ به‌صورت آنلاین در اکانت گوگل شما ذخیره می‌شود که از طریق جیمیل در وب به آن دسترسی خواهید داشت.
برای پشتیبان گرفتن از مخاطبان خود باید نخست به تنظیمات گوشی بروید و در بخش Accounts وارد Google شوید. سپس تیک یا دکمه Contacts را فعال کنید تا فهرست مخاطبان شما به اکانت گوگل فرستاده شود. اکنون در مرورگر خود به آدرس contacts.google.com/preview بروید و از ستون سمت چپ Find Duplicatedd را انتخاب کنید. با این کار مخاطبان تکراری شما براساس نام و شماره تلفن جستجو می‌شوند و برای ادغام به‌صورت دسته‌جمعی یا تک‌تک به شما نشان داده می‌شوند.

 

استفاده از اپلیکیشن
 

اپ‌های زیادی برای حذف مخاطبان تکراری در گوگل پلی وجود دارد که می‌توانند کار حذف و ادغام را برای شما انجام دهند. یکی از این اپ‌ها +Mergeاست. تنها کاری که شما پس از نصب باید انجام دهید، زدن دکمه Find Duplicatess است تا برنامه شروع به پیدا کردن مخاطبان تکراری شما کند. سپس، مانند روش قبل، این امکان را پیدا می‌کنید تا آنها را به‌صورت دسته‌جمعی یا تک‌تک با یکدیگر ادغام کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید