اعلام نرخ های جدید اینترنت داخلی

تکلیف اپراتورهای اینترنت در تعیین قیمت اینترنت داخلی توسط مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی یک سال گذشته با سه مصوبه تعرفه استفاده از خدمات ارتباطی در شبکه ملی اطلاعات را محاسبه و تعیین کرد.

این کمیسیون در خرداد ماه امسال مصوبه شماره ۲۳۷ در آذر ماه مصوبه ۲۴۸ و در بهمن ماه مصوبه ۲۵۱ را با هدف تعیین نرخ استفاده از محتوای داخلی در شبکه ملی اطلاعات به تصویب رساند. بر این اساس با سررسید مهلت مدنظر رگولاتوری برای اجرای این مصوبات، اپراتورهای ارتباطی ملزم به تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت و اعمال آن به صورت شفاف برای کاربران شده اند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه خود مفاد مصوبه ۲۴۸ را اصلاح کرد. طبق مصوبه ۲۴۸ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با توجه به آمادگی های ایجاد شده در راستای تحقق الزامات مصوب شبکه ملی اطلاعات موضوع تفکیک ترافیک داخل از خارج را در راستای تغییر سرعت و تعرفه برای کاربران بررسی و مصوب کرده بود. در این مصوبه به تمامی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت تا ۳۰ دی ماه مهلت داده شده بود که امکان تفکیک ترافیک داخل و بین الملل را به نحوی برای همه کاربران ایجاد کنند که تعرفه و سرعت دسترسی به این سرویس متفاوت باشد.

هم اکنون کمیسیون تنظیم مقررات در جدیدترین مصوبه خود، مصوبه قبلی را تکمیل و شرایط جدیدی را برای اعمال تعرفه ترجیحی برای ترافیک اطلاعات داخلی بررسی و تصویب کرد. مطابق با این مصوبه سقف تعرفه ارتباطات داخلی ۵۰ درصد سقف مصوبه تعرفه ارتباطات بین الملل تعریف شده و این تفاوت باید در حجم های خریداری شده از سوی کاربر و بسته های تعریف شده اینترنت به صراحت و به صورت تفکیک شده، رعایت شود.

همچنین در این مصوبه شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده تا یک ماه آینده شرایطی را فراهم کند که با ایجاد «لایه ملی ترانزیت IP»، ترافیک ارتباطات داخلی به صورت مجزا از ترافیک بین الملل با تعرفه معادل حداکثر یک دهم تعرفه اینترنت در اختیار اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات قرار گیرد.

همچنین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جهت توسعه تولید محتوای داخل در شبکه ملی اطلاعات کف تعرفه ترافیک بین الملل ایران را به میزان ۶۰ درصد سقف تعرفه مصوب و کف تعرفه ترافیک داخلی را به میزان ۱۰ درصد سقف تعرفه قبلی تعیین کرد.

این کمیسیون در جلسه شماره ۲۵۳ خود مصوبه ۲۳۷ در خصوص تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت را اصلاح کرد. طبق این مصوبه محاسبه حجم اینترنت کاربران بر اساس مجموع ترافیک ارسال و دریافت تعیین شد.

پیش از این در مصوبه ۲۳۷ تعرفه های تعیین شده برای حجم ترافیک دریافتی بود و کف همه مبالغ تعرفه ها به میزان ۶۰ درصد سقف تعرفه تعیین شده بود که کمیسیون تنظیم مقررات با توجه به سیاست های حاکم بر شبکه ملی اطلاعات این دو بند از مصوبه ۲۳۷ را اصلاح کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید