چگونه نمایشگر گوشی‌های هوآوی را با دو بار ضربه روشن کنیم؟

آیا می دانستید امکان روشن کردن نمایشگاه گوشی های هواوی با دو ضربه وجود دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حتما دیده‌اید نمایشگر بعضی از گوشی‌های اندرویدی با دو بار ضربه زدن روشن می‌شوند. در این مطلب شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید این ویژگی را در گوشی‌های هوآوی فعال کنید.

قابلیت Double Tap to Wake گوشی‌های هوشمند یکی از ویژگی‌های مفیدی است که همه کاربران امکان استفاده از آن را ندارند. اگر گوشی شما این  قابلیت را داشته باشید برای روشن کردن صفحه دیگر نیازی به فشار دادن دکمه پاور یا دکمه خانه ندارید بلکه خیلی ساده و سریع می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی صفحه، آن را روشن کنید.

اکثر گوشی‌های ال‌جی از Double Tap to Wake پشتیبانی می‌کنند و بعضی از کاستوم کرنل‌های اندروید نیز این ویژگی را با خود به همراه دارند. اما اگر  از گوشی‌های نسبتا جدید هوآوی استفاده می‌کنید ممکن است این ویژگی در سیستم عامل شما پنهان شده باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید Double Tap to Wake را در گوشی‌های هوآوی روت شده فعال کنید.

اگر از روت بودن گوشی خود مطمئن هستید برنامه Root Explorer را نصب کنید و در پوشه /System گوشی فایل Build.prop بیابید.

در قدم بعدی فایل Build.prop را ویرایش کنید و مقدار خطر زیر را از false به true تغییر دهید.

ro.config.hw_easywakeup=false

ro.config.hw_easywakeup=true

اگر این خط در فایل build.prop وجود نداشت خودتان آن را اضافه کنید.

حالا به مسیر /system/emui/base/xml بروید و فایل hw_easywakeupmotion_config.xml را با Root Explorer باز کنید. سپس تغییرات  نشان داده شده در خط زیر اعمال نمایید.

</"EasyWakeupMotion name="Double_Touch" support="1" value="0" flag="0" keycode="131>

</"EasyWakeupMotion name="Double_Touch" support="1" value="1" flag="0" keycode="131>

اگر این خط وجود نداشت خودتان آن را به آخر فایل اضافه کنید و گوشی را ری‌استارت نمایید.

پس از روشن شدن گوشی به قسمت  Settings -> Smart Assistance -> Motion Control بروید و گزینه Double tap را فعال کنید. یک بار دیگر  گوشی را ری‌استارت کنید تا روشن شدن گوشی با دو بار ضربه برای شما فعال شود.

این ترفند در گوشی‌های Huawei P9 و Huawei Mate 8 موفق آمیز بوده ولی در Mate 9 فعال نشده است بنابراین ممکن است روی همه گوشی‌های  هوآوی جواب ندهد.

 

  • Pary ارسالی در

    خیلی خوب بود. من رفتم توی تنظیمات گوشی. Assistant که گفته بودید و کار کرد . خیلی خوبه ساییتون همیشه میام و راه حل مشکلمو پیدا میکنم😍. درضمن گوشی من هواوی honor7 , برای اطلاع به بقیه گفتم. بازم مرسی خسته نباشید

دیدگاه تان را بنویسید