چگونه فهرست مخاطبان پاک شده در آیفون را بازیابی کنیم؟

اگر حین فرآیند سینک کردن گوشی یا بازیابی یک فایل بک آپ، یکی از مخاطبان یا کل فهرست مخاطبان خود را به اشتباه پاک کنید، احتمالا به دردسر خواهید افتاد.

لینک کوتاه کپی شد

مخاطبان بخش مهمی از آیفون شما هستند به خصوص اگر به صورت مداوم با دوستان و آشنایان خود تماس می‌گیرید، به آنها ایمیل ارسال می‌کنید یا پیام میفرستید. ممکن است فهرست مخاطبان شما بسیار طولانی باشد یا برای اینکه سریع‌تر مخاطب مود نظر خود را پیدا کنید، اسامی را بسیار مرتب و سازماندهی داده شده در گوشی‌تان ذخیره کرده‌اید. فهرست مخاطبان باعث می شود که به ندرت شماره مورد نظر خود را به خاطر بسپارید و به این ترتیب برای بسیاری از فعالیت‌های روزانه خود به این فهرست وابسته هستید.

به این ترتیب اگر حین فرآیند سینک کردن گوشی یا بازیابی یک فایل بک آپ، یکی از مخاطبان یا کل فهرست مخاطبان خود را به اشتباه پاک کنید، احتمالا به دردسر خواهید افتاد. اگر در چنین شرایطی گرفتار شدید می‌توانید به راحتی و با استفاده از iCloud مخاطبان خود را بازیابی کنید. برای این کار به یک کامپیوتر، اپل آی دی و پسورد آن و کمی زمان نیاز دارید.

1. ابتدا به iCloud.com رفته و با اپل آی دی و پسورد خود وارد شود.

2. سپس روی آیکون تنظیمات کلیک کنید.

3. به پایین صفحه آمده و از بخشAdvanced گزینه Restore Contacts را انتخاب کنید.

4. در این مرحله فهرستی از آرشیوهایی که پیش از این ساخته بودید را خواهید دید. تاریخی که هنوز مخاطبان خود را از دست نداده بودید پیدا کرده و روی گزینه Restore ضربه بزنید.

5. برای تایید دوباره Restore را انتخاب کنید تا فرآیند بازیابی آغاز شود. پس از تکمیل این فرآیند یک ایمیل به آدرسی که همراه با اپل آی دی خود وارد کرده‌اید، ارسال خواهد شد.


به یاد داشته باشید که انجام این کار فهرستی که از iCloud انتخاب کرده‌اید جایگزین فهرست مخاطبان فعلی شما خواهد شد به این ترتیب نمی‌توانید تنها مخاطبانی که پاک شده‌اند را بازیابی کنید. به این ترتیب اگر پیش از این فرآیند مخاطبان جدید را اضافه کرده باشید، آنها را از دست می‌دهید. خوشبختانه مخاطبان فعلی شما پیش از اجرای فرآیند بازیابی آرشیو می‌شوند به این ترتیب می‌توانید آنها را نیز بازیابی کنید.

برای این کار سه مرحله اول بالا را تکرار کنید اما به جای انتخاب آرشیو از یک تاریخ گذشته، آرشیو مربوط به روزی که فرآیند بازیابی را انجام دادید، انتخاب کنید.

دیدگاه تان را بنویسید