جی پلاس؛

تاثیر سیگارهای الکترونیکی بر قلب انسان

یک مطالعه اخیر تایید کرد که استعمال سیگارهای الکترونیکی به طور قابل توجهی خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهد. این مطالعه چهار ساله نشان داد کسانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند تقریباً یک پنجم بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری کشنده هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی: کارشناسان می گویند با توجه به تعداد زیاد جوانانی که به صورت الکترونیکی سیگار می کشند، این موضوع بسیار نگران کننده است. نارسایی قلبی وضعیتی است که در آن قلب آنقدر سفت یا ضعیف می شود که نمی تواند خون را به طور موثر پمپاژ کند.

بیش از یک میلیون بزرگسال در بریتانیا و حدود 6.5 میلیون نفر در ایالات متحده از علائم ناتوان کننده آن رنج می برند. محققان 175000 بزرگسال را در ایالات متحده ردیابی کردند و دریافتند کسانی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می کردند 19 درصد بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی بودند.

 تحقیقات قبلی نشان داده است که سیگارهای الکترونیکی باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب پس از کشیدن سیگار می شوند.

مطالعه‌ای که در ماه گذشته انجام شد نشان داد که این ماده باعث ایجاد تغییراتی در سلول‌های مشابه با سیگار کشیدن می‌شود که ممکن است منجر به تبدیل آن‌ها به سلول‌های سرطانی شود.

ارقام نشان می دهد که از هر پنج کودک، یک کودک سیگار الکترونیکی را امتحان کرده است، حتی اگر برای افراد زیر 18 سال غیرقانونی باشد، در حالی که تعداد کودکانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می کنند در سه سال گذشته سه برابر شده است.

این امر دولت بریتانیا را بر آن داشت تا پیش نویس قانونی را با هدف مبارزه با معضل سیگار کشیدن در کودکان ارائه دهد.

بر اساس لایحه دخانیات و سیگارهای الکترونیکی، قدرت های جدیدی برای محدود کردن طعم و بسته بندی سیگار الکترونیکی که عمداً برای کودکان عرضه می شود، اعمال شده است.


الصورة:

 

 

جیمز لیپر، دستیار مدیر پزشکی در بنیاد قلب بریتانیا (BHF)، گفت: "این بزرگترین مطالعه تا به امروز است که نشان می‌دهد ارتباط واضحی بین مصرف سیگار و افزایش احتمال ابتلا به نارسایی قلبی وجود دارد، بیماری ناتوان‌کننده‌ای که از عملکرد صحیح قلب جلوگیری می‌کند. "

تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی افزایش خطر ابتلا به نارسایی قلبی مورد نیاز است، اما این یافته‌های مهم به شواهد فزاینده‌ای می‌افزایند که نشان می‌دهد مصرف ویپینگ اثرات مضر طولانی‌مدتی بر قلب و عروق خونی دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید