آلودگی سیاره مریخ با ۷ تن زباله انسانی پیش از امکان سکونت

هفته گذشته، ناسا پس از شکستن یکی از پره‌های هلیکوپتر Ingenuity در مریخ و ناتوانی آن در پرواز، پایان ماموریت این هلیکوپتر را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جدای از اینکه خبر شکستن پره هلیکوپتر Ingenuity در مریخ برای علاقه‌مندان به فضا ناراحت کننده بود، با این اتفاق همچنین این هلیکوپتر حدود ۱.۸ کیلوگرم به انبوه زباله‌هایی که انسان‌ها به سطح سیاره سرخ پرتاب کردند اضافه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ دانشمندان می‌گویند بیش از هفت تن زباله در مریخ پراکنده شده است که تقریباً معادل هفت زرافه یا سه کرگدن است، از چتر نجات و سپر‌های حرارتی که در هنگام فرود به کار می‌روند تا تکه‌های دهانه، قطعات لاستیک و البته نوک بال هلیکوپتر Ingenuity از جمله زباله‌هایی هستند که اکنون در سیاره سرخ جمع شده اند.

سه مریخ نورد کنجکاو، استقامت ناسا و مریخ نورد چینی Zurong در حال حاضر با قدرت روی سطح مریخ کار می‌کنند تا به شواهدی قطعی برسند که نشان دهد همسایه سیاره‌ای ما زمانی میزبان حیات بوده است.

در طول عملیات، مریخ نورد‌ها به عنوان آشغال‌های فضایی طبقه بندی نمی‌شوند، اما برای آن‌هایی که سقوط کرده یا ماموریت آن‌ها به پایان رسیده است، همه آن‌ها به عنوان زباله طبقه بندی می‌شوند.

این موضوع شامل فرودگر مریخ ۶ است که در هنگام فرود دچار نقص شد و بیگل ۲ بریتانیایی که پس از فرود برنامه ریزی شده در روز کریسمس ۲۰۰۳ با زمین تماس پیدا نکرد.

اندکی پس از پرتاب بیگل ۲، ناسا با موفقیت مریخ نورد روح و فرصت را فرستاد، دو مریخ نورد پیشگام که نه تنها دریافتند که مریخ مرطوب‌تر از آن چیزی است که قبلاً در گذشته تصور می‌شد، بلکه شرایط پشتیبانی از حیات را دارد.

هر دوی آن‌ها بسیار فراتر از ماموریت‌های اولیه ۹۰ روزه خود کار کرده اند، به طوری که Opportunity نزدیک به ۱۵ سال در این سیاره پرسه زده و سال ۲۰۱۹ رها شد.

در سال ۲۰۲۲، فرودگر "اینسایت" ناسا نیز پس از چهار سال کار بر روی سطح سیاره سرخ، با یک خداحافظی احساسی بر روی سکوی "X" به ماموریت خود پایان داد.

در این بیانیه آمده است: انرژی من واقعاً کم است، بنابراین این ممکن است آخرین عکسی باشد که می‌توانم ارسال کنم. نگران من نباشید: زمان من در اینجا مفید و آرام بوده است. اگر بتوانم به صحبت با تیم ماموریتم ادامه دهم، این کار را خواهم کرد، اما به زودی کار را اینجا متوقف خواهم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید