عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه فناوری CES در ۲۵ سال گذشته

نمایشگاه ۲۰۲۴ CES قرار است بهترین و مبتکرانه‌ترین فناوری‌ها را در وگاس به نمایش بگذارد، اما گاهی اوقات هم ممکن است ارائه‌دهنده بدترین‌ها باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ هر نوع گجتی برنده نیست و همان طور که معلوم است، تعدادی از آن‌ها بازنده کامل هستند. نمایشگاه بزرگ فناوری «CES ۲۰۲۴» در حال برگزاری است، اما می‌توانیم زمان را به عقب برگردانیم تا در نمایشگاه‌های CES سال‌های گذشته شرکت کنیم.

ایسنا نوشت؛ به نقل از سی‌نت، در بیش از ۲۰ سال گذشته، برخی از گجت‌ها به قدری گیج‌کننده بوده‌اند که گاهی اوقات به نظر می‌رسد صرفا به این دلیل وجود دارند که روزنامه‌نگاران درباره آن‌ها بنویسند. تنها در سال ۲۰۲۳ وسایل عجیب زیادی را دیدیم؛ از توالت‌های بررسی ادرار گرفته تا تخته‌های برش مجهز به صفحه نمایش. زمان آن فرا رسیده است که عجیب‌ترین و بدترین گجت‌های ۲۵ سال گذشته را بررسی کنیم. جالب‌ترین نکته در مورد گجت‌های عجیب گزارش حاضر این است که برخی از آن‌ها هنوز هم به فروش می‌رسند.

هدفون تصفیه‌کننده هوا

همان طور که در سال ۲۰۲۲ اعلام شد، این محصول شاید از نظر فنی یک محصول CES نباشد، اما شرکت «دایسون» (Dyson)، هدفون «زون» (Zone) را در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ رونمایی کرد. اگرچه به نظر می‌رسد زون یک ماسک کووید-۱۹ باشد، اما این طور نیست. به گفته وب‌سایت دایسون، روند توسعه زون از سال ۲۰۱۶ به عنوان یک فیلتر هوای شخصی عمدتا برای آلودگی آغاز شد و بدین ترتیب، هرگز برای محافظت در برابر بیماری طراحی نشد. علاوه بر این، یکی از منتقدان ادعا کرده که طرفداران این گجت با استفاده کردن از آن ممکن است خطر ابتلا به کروناویروس را به حداکثر برسانند. «کیتی کالینز» (Katie Collins) خبرنگار سی‌نت که هدفون را در مقر دایسون در بریتانیا امتحان کرد، معتقد بود هدفون‌ها آن قدر درخشان و عجیب هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

هدفون تصفیه‌کننده هوا

ربات دستمال توالت

شرکت «ریزر» (Razer) که تولیدکننده لوازم جانبی رایانه به طور ویژه برای CES است، با رونمایی کردن از ربات دستمال توالت «چارمین» (Charmin) در نمایشگاه سال ۲۰۲۰ بدنام شد. درست در سالی که خرید دستمال توالت به تعداد انبوه رسید، رباتی آمد که می‌توانست دستمال توالت بیشتری را به ارمغان بیاورد. این همزمانی احتمالا اتفاقی بود، زیرا ربات دستمال توالت هرگز قرار نبود یک محصول واقعی باشد.

ربات دستمال توالت

مسواک هوشمند

به یاد دارید زمانی مجبور شدیم دست‌هایمان را به مدت ۲۰ ثانیه با زمزمه کردن یک موسیقی برای خود بشوییم؟ همین روش در مورد مسواک زدن دندان‌ها نیز صدق می‌کند، اما چرا باید از مغز و لب‌های خود استفاده کنیم؟ در طول سال‌های اخیر، مسواک‌های هوشمند زیادی وجود داشته‌اند، اما انتخاب سی‌نت مسواک هوشمند «کولیبری» (Kolibree) است. همه چیز خوب بود تا این که اولین مسواک برقی متصل به اینترنت جهان از راه رسید. مسواک هوشمند کولیبری طراحی شد تا نحوه مراقبت کردن از دندان‌ها را تغییر دهد. مسواک کولیبری به لطف حسگر‌های خود سعی دارد تا عادات مسواک زدن را در تلفن‌های هوشمند کنترل کند و اپلیکیشن آن به کاربران به ویژه کودکان امکان می‌دهد تا تعامل و انگیزه داشته باشند.

مسواک هوشمند

خشک‌کن حیوانات خانگی

اگر می‌خواهید راهی جدید پیدا کنید تا سگ یا گربه کوچک شما برای همیشه از شما متنفر شوند، آن‌ها را به مدت ۲۵ دقیقه در یک زندان مکعبی حبس کنید و در معرض وزش هوای گرم قرار دهید. این گجت که ترکیبی از دستگاه شکنجه و خشک‌کن است، ۶۶۰ دلار قیمت دارد. با وجود این، شاید ترجیح بدهید مانند یک انسان معمولی، حوله‌ای را روی حیوان خانگی خیس خود بیندازید.

خشک‌کن حیوانات خانگی

چنگال هوشمند

در طول تاریخ، وسایل بسیاری برای محدود کردن رفتار‌های عادی انسان طراحی شده‌اند، اما یکی از آن‌ها بسیار عجیب است. «هپی‌فورک» (HapiFork) یک چنگال هوشمند ارتعاشی است که به کاربر می‌گوید وعده‌های غذایی خود را آهسته‌تر بخورد و بیش از ۲۰ دقیقه زمان به آن اختصاص دهد. ایده این گجت، کاهش احتمال پرخوری است.

چنگال هوشمند

کمربند هوشمند

نسخه اصلی «بلتی» (Belty) یک نمونه اولیه کمربند هوشمند مجهز به موتور بود که خودش را با حالت بدن کاربر هنگام خوردن غذا یا نشستن تنظیم می‌کرد. مدل جدیدتر که آن نیز بلتی نامیده می‌شود، حتی عجیب‌تر است. این نسخه به تنظیم خودکار مجهز نیست، اما یک شارژر پاوربانک در سگک خود دارد. یقینا بیشتر مردم دوست ندارند یک مجموعه از دستگاه‌ها را به خود متصل کنند.

کمربند هوشمند

رایانه پوشیدنی

رایانه پوشیدنی محصول شرکت‌های «هیتاچی» (Hitachi) و «زایبرنات» (Xybernaut) برای اولین بار در نمایشگاه CES ۱۹۹۸ به نمایش درآمد. این رایانه موسوم به «زایبرنات پوما» (Xybernaut Poma) که مبتنی بر ویندوز CE است، یک پردازنده ۱۲۸ مگاهرتز و ۳۲ مگابایت رم RISC را ارائه می‌دهد. همه این تجهیزات که به بازو، صورت و کمربند کاربر بسته می‌شوند، با قیمت ۱۴۹۹ دلار قابل تهیه کردن هستند.

رایانه پوشیدنی

کفش‌های جارویی

ما کفش‌ها را می‌پوشیم. آن‌ها فرسوده می‌شوند و ما باید کفش‌های بیشتری بخریم، اما این شاید به نظر هیجان‌انگیز نباشد. به نظر برخی از افراد، کفش‌ها به چیز‌هایی مانند تلفن، موشک، غلتک و جارو نیاز دارند. ویژگی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توان در مورد کفش‌های جارویی «دنسو» (Denso) گفت، اما این واقعیت که آن‌ها وجود داشتند، بزرگترین شوخی بود. این کفش یک جاروی کوچک در کف خود دارد. در قسمت پاشنه کفش، یک پدال کوچک قرار گرفته که به چند چرخ‌دنده متصل است. با برداشتن هر گام، موتور جارو نیرو می‌گیرد و به آن امکان می‌دهد تا تکه‌های کوچک زباله را به صورت همزمان به درون بکشد.

کفش‌های جارویی

ماسک حذف‌کننده صدا

گجت شرکت «هوشم» (Hushme) به معنای واقعی کلمه یک محصول بی‌معنی است. این محصول، یک ماسک حذف‌کننده صداست و به گونه‌ای طراحی شده که کاربر خود را در مجاورت سایر افراد بی‌صدا کند. به نظر می‌رسد که این گجت برای محل کار سودمند باشد. این گجت آکوستیک شخصی‌سازی‌شده از حریم خصوصی کاربر هنگام صحبت کردن با تلفن در اداره، فضای باز و مکان‌های عمومی محافظت می‌کند.

ماسک حذف‌کننده صدا

دیدگاه تان را بنویسید