پیاده‌روی فضانوردان ایستگاه فضایی تا ساعاتی دیگر

جدیدترین پیاده‌روی فضایی ۲ فضانورد ناسا در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی، امروز به مدت ۶ ساعت انجام خواهد شد. این پیاده‌روی به صورت رایگان و زنده از سایت ناسا پخش می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از اسپیس، دو فضانورد ناسا امروز پنجشنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد)، در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پیاده‌روی فضایی انجام خواهند داد و می‌توان این رویداد جذاب و تماشیایی را به صورت زنده به تماشا نشست.

وودی هوبرگ (Woody Hoburg) و استفان بوون (Stephen Bowen) قرار است پیاده‌روی فضایی خود را امروز از ساعت ۸:۵۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۶:۲۵ به وقت ایران) آغاز کنند.

آن‌ها حدود شش ساعت را صرف نصب یک آرایه خورشیدی در نمای بیرونی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند کرد.

می‌توان این پیاده‌روی فضایی را که عبارت تخصصی آن «فعالیت‌های خارج از وسیله نقلیه» (EVA) است، به صورت زنده در Space.com یا سایت و یوتیوب ناسا به تماشا نشست. پوشش زنده این رویداد از ساعت ۱۵:۰۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد.

این دومین پیاده‌روی فضایی هوبورگ و بوون در کمتر از یک هفته خواهد بود. این دو فضانورد یکی از آرایه‌های خورشیدی معروف به iROSA را در پیاده‌روی شش ساعته قبلی خود در تاریخ ۹ ژوئن نصب کردند.

آن پیاده‌روی فضایی، اولین پیاده‌روی فضایی هوبورگ و نهمین پیاده‌روی فضایی برای بوون بود که اکنون نزدیک به ۶۰.۵ ساعت در خلاء فضا در چهار پرواز فضایی حرفه‌ای خود کار کرده است. تنها چهار فضانورد زمان بیشتری را نسبت به بوون خارج از ایستگاه فضایی گذرانده‌اند.

آرایه‌های خورشیدی iROSA سیستم فعلی تولید انرژی ایستگاه فضایی را تقویت خواهند کرد. مقامات ناسا گفته‌اند که کل مجموعه این آرایه‌های جدید، تولید برق در ایستگاه فضایی را تا حدود ۳۰ درصد افزایش می‌دهند.

دو فضانورد روسی نیز خود را برای انجام پیاده‌روی فضایی در هفته آینده آماده می‌کنند. سرگئی پروکوپیف(Sergey Prokopyev) ماموریت فرمانده «اکسپدیشن ۶۹» و دیمیتری پتلین (Dmitri Petelin) قرار است در تاریخ ۲۲ ژوئن به خارج از بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی بروند.

در طول پیاده‌روی فضایی فضانوردان روس، آنها حدود هفت ساعت را صرف تعویض سخت افزارهای ارتباطی و علمی و عکاسی از وضعیت ماژول خدمات Zvezda خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید