کشف ویژگی عجیب مورچه‌ها که بی‌نظیر است

مطالعات جدید نشان می‌دهد مورچه‌ها می‌توانند بیش از یک کیلومتر سفر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مورچه‌ها حشراتی عجیب‌وغریب در جهان هستند که دارای شاخک‌های بلند و نازک است که این موجود شگفت‌انگیز با استفاده از این دو شاخک اطلاعات لازم درباره جهت‌یابی مسیر را به‌دست می‌آورد.

آنا نوشت؛‌ این حشرات دارای مهارت‌های بسیار زیادی هستند که گاهی‌اوقات انسان‌ها از شنیدن آن حیرت‌زده می‌شوند. مطالعات جدید نشان می‌دهد مورچه‌ها می‌توانند بیش از یک کیلومتر سفر کنند و در طول سفر خود همچنان موقعیت لانه خود را نیز به‌یاد آورند. یک کیلومتر تقریبا ۱۰۰ هزار برابر طول بدن مورچه است. این میزان فاصله معادل راه رفتن انسان از نیویورک به واشنگتن است.

در مطالعات قبلی نشان داده شد مورچه‌ها در طول مسیر از پروتئینی به‌نام «فرومون» استفاده می‌کنند. مورچه‌ها برای تشخیص مسیر و یافتن آذوقه فرومون ترشح می‌کنند و سپس می‌توانند از آن برای تشخیص جهت استفاده کنند.

کاوشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مورچه‌ها از موقعیت خورشید در آسمان به عنوان قطب‌نما استفاده می‌کنند و برای تشخیص فاصله خود از این موقعیت استفاده می‌کنند. دانشمندان با استفاده از میکروسکوپ‌های پیشرفته توانسته‌اند سلول‌های مغز مورچه‌ها را در آزمایشگاه مطالعه کنند و به دستاوردهای بزرگی برسند.

دستاوردهای بزرگ به محققان کمک می‌کند تا نورون‌های مغز را نیز بررسی کنند. آن‌ها دریافتند چگونه مغز حشرات می‌تواند مسیر حرکت را نیز جهت‌یابی کند. همچنین در این مطالعات نشان داده شد که سلول‌های مغزی در سرعت حرکت حشرات تأثیر دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید