مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 126 نفر از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه 96 توسط تیم نجات اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نجات یافتند و خدمات پزشکی به دریانوردان 50 درصد افزایش یافته است.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مقایسه آمار 11 ماهه سال 96 مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده رشد 5 درصدی عملکرد این مرکز در ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی به دریانوردان است.

آقایی افزود: 126 نفر دریانورد در سال 1396، با انجام عملیات جستجو و نجات دریایی و هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار، در آب‌های دریای عمان نجات یافتند.

وی افزود: در راستای بهبود ارائه خدمات پزشکی، با تقویت کادر تخصصی شناور و واکنش موثر و بهنگام تیم جستجو و نجات این مرکز، شاهد افزایش 50 درصدی خدمات پزشکی به دریانوردان زحمتکش، در آب‌های سواحل مکران بوده ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی  سیستان و بلوچستان، ضمن اشاره به شماره تماس مخابراتی 1550 و کانال رادیویی 16 فرستنده های VHF به عنوان راه‌های برقراری تماس با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار، افزود: دریانوردان قبل از عزیمت به دریا، از همراه داشتن تجهیزات ایمنی و مخابراتی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.