به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نمارجمعه این هفته زاهدان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: آن زمان که امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج را داد شاید هیچ فردی نسبت به برکات وجودی آن آگاهی نداشت اما شاهد هستیم که بسیجیان چقدر برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، تثبیت نظام و صادر کردن آن به دیگر نقاط دنیا تلاش کرده اند که جای قدردانی دارد.
امام جمعه زاهدان افزود: 6 سال قبل فتنه ای در جهان اسلام به ویژه خاورمیانه و 2 کشور عراق و سوریه با عنوان داعش با ادعای ایجاد حکومتی به گستردگی حکومت بنی امیه در شامات و بنی عباس در بغداد و عراق با زیرساخت هایی مبتنی بر خشونت، ناروایی ها و اعدام غیر مشروع افراد بیگناه شکل گرفت.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ایجاد درگیری میان مسلمانان، اغفال دهها هزار جوان، انجام عملیات انتحاری توسط بیش از 6 هزار جوان فریب خورده در میادین، مساجد، مدارس، بیمارستان ها و مراکز عمومی، نابودی زیرساخت های اقتصادی مناطق تصرف شده، تخریب آثار گرانبهای تاریخی، قبور بزرگان دینی و مفاخر، تخریب هزاران مسجد و مدرسه بر سر افراد بیگناه و انجام جنایات فجیع و غیر انسانی بخشی از تبعات تلخ شکل گیری داعش در منطقه بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: گروه تکفیری داعش با ادعای حاکمیت اسلام واقعی در این چند ساله به غیر از انجام جنایات بی شمار علیه مردم بی گناه به ویژه مسلمانان، حتی یک گلوله نیز به سمت رژیم غاصب صهیونیستی پرتاب نکرد.
آیت الله سلیمانی گفت: با تدبیر سردار سلیمانی و همکاری حکومت های عراق و سوریه و بعضی از قدرت های شرقی کار به جایی رسیده که امروز داعش قدرت مانور دادن را از دست داده که این به معنی ریشه کنی تمام نیست، تازمانی که وهابیت وجود دارد باز هم احتمال شکل گیری تفکر تکفیری می رود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: جامعه اسلامی باید مواظب باشد تا مردم فریب تبلیغات مسموم وهابیت را نخورند و از بزرگان، علما، ریش سفیدان، معتمدان و دلسوزان انتظار می رود نسبت به پدیده شوم وهابیت احساس خطر کرده و خطرات این تفکر را برای مردم بازگو کنند تا از آستین لعنتی آن تفکر تکفیری دیگری بیرون نیاید.
امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه های نماز بخشی از پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه سردار سلیمانی را قرائت کرد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: حاکم شدن غلامان ترک بر حکومت بنی عباس، پیدایش قیام های مختلف همراه با تلفات فراوان و ناتوانی حکومت بنی عباس در کنترل وضعیت، زندگی اجباری در پادگان نظامی با کنترل های شدید برای جلوگیری از تولد منجی عالم بشریت و تلاش آن حضرت برای فراهم کردن شرایط فهم جامعه از تولد و غیبت امام زمان(عج) از جمله مشکلات دوران امام حسن عسکری(ع) بوده است.
امام جمعه زاهدان افزود: امام حسن عسکری(ع) با تمام این مشکلات فرهنگ مهدویت را در جامعه تبیین کرد و همگان وظیفه داریم با درک شرایط زندگی این امام بزرگوار در آن دوران و خدمات ایشان، در انتظار فرج منجی عالم بشریت امام زمان(عج) باشیم.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.