حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موقوفه های امسال شامل زمین مسکونی و کشاورزی، بخش های قرآنی، اهل بیت(ع)، آموزشی و مذهبی بوده که با توجه به نیات واقفان برای انجام امور قرآنی، فرهنگی و سایر موارد وقف شده است.
وی تصریح کرد: بیشترین موقوفات ثبت شده سیستان و بلوچستان در این مدت به ترتیب به شهرستان های زابل با 43 مورد، زاهدان 29 مورد، ایرانشهر 9 مورد و زهک 6 مورد اختصاص دارد.
وی افزود: در بخش حفظ و حراست از موقوفات از ابتدای امسال تاکنون 55 سند موقوفه در سیستان و بلوچستان به متراژ 158 هزار متر مربع ثبت شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین این استان علاوه بر انجام وقف های مذهبی و دینی در زمینه های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده های بی سرپرست و ایتام نیز بیش از گذشته گام بردارند.
حجت الاسلام تدینی استفاده از ظرفیت های مردمی در گسترش فرهنگ وقف و سوق دادن مردم به انجام وقف های مشارکتی را از جمله مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا افزون بر چهار هزار و 700 موقوفه از سال 1353 تا کنون در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
3213** 6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.