رضا شهرکی اصل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان با وجود خشکسالی های 19ساله و تحمل سختی های زیاد در کمک به زلزله زدگان خود را سهیم می دادند و کمک های نقدی و غیر نقدی خودشان را از زمان وقوع این حادثه به کمیته امداد تحویل دادند.
وی ادامه داد: 70 واحد مسکونی با اعتبار 21 میلیارد ریال برای زلزله زدگان غرب کشور ساخته می شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: همزمان با وقوع زلزله کرمانشاه 600 پایگاه کمیته امداد این استان فعال و درحال جمع آوری کمکهای مردمی هستند.
شهرکی اظهار داشت: هم اینک 246 هزار نفر در قالب افزون بر 103 هزار خانوار در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
به گزارش ایرنا زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد.
در این حادثه بیش از همه شهرها و روستاهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو و اسلام آباد غرب آسیب دید، منطقه ای که حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد و حدود 90 تا 100 هزار نفر در این حادثه آسیب دیدند.
در این زلزله بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی 436 تن جان باختند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت 10هزار و 179 نفر مصدوم شدند. در این حادثه حدود 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شد و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.