به گزارش ایرنا دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت به عنوان میهمان و سخنران این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عزت، آبرو و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا را مدیون رشادت ها و دلاورمردی شهدا دانست و اظهار داشت: شهدای گرانقدر ما عاشقانه برای دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام جنگیدند تا بساط کفر و ایادی استکباری از وجب به وجب خاک این سرزمین پاک شد.
حجت الاسلام حسین جوشقانی گفت: تصور اینکه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی غاصب خواهان توسعه و رشد ما است کاملا اشتباه و غیرممکن بوده و آشوب ها و درگیری ها در منطقه این مساله را برای همگان اثبات کرده است.
وی افزود: شهدای ما بر پایه اصول ایمان به خدا، معادپذیری، ولایت پذیری، خودباوری و عشق به اسلام ناب محمدی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و این رمز موفقیت آنان است بطوریکه امروز شاهدیم، کشور عراق که روزی سرکردگان آن مزدور استکبار و دشمن سرسخت ما بودند امروز برای عمران، آبادانی و امنیت خود به ما محتاج است.
وی تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 80 کشور با تمام تجهیزات پیشرفته نظامی و جنگی خود برای نابودی ایران اسلامی به میدان آمدند اما این رزمندگان و شهدای رشید ایران اسلامی بودند که با کمترین تجهیزات نظامی و برپایه اصول خود آنها را به زانو در آورده و امروز برای ما عزت و اقتدار را به ارمغان آوردند.
دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت، ولایت پذیری را یکی از ویژگی های شاخص شهدا عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهدای ما، امام راحل(ره) را ندیدند اما با پیروی از ایشان و الگو گرفتن از شهدای صدر اسلام و عشق به ولایت جان خود را فدا کردند و تا ابد نام نیکی از خود در صفحه روزگار به یادگار گذاشتند و امروز ما هم باید با ولایت پذیری در راه آنان قدم برداریم.
جوشقانی اضافه کرد: امروز به برکت خون شهدا، ایمان به خدا، ولایت پذیری و معاد پذیری می توانیم در جنگ نرم دشمن موفق و سربلند و روز قیامت در برابر شهدا سرافراز باشیم.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر شهدا را عامل عزت و افتخار ایران اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: ایثارگری و مجاهدت شهیدان باعث عزت و افتخار انقلاب اسلامی ایران است و ما امروز آبادانی، عمرانی و امنیت را مدیون خون این عزیزان هستیم.
نبی بخش داودی گفت: شهدای ایران اسلامی، منیت نداشتند و همیشه ما می گفتند و هرگز به قومیت و مذهب برای دفاع از ایران اسلامی توجه نمی کردند و جان با ارزش خود را عاشقانه در راه میهن فدا کردند.
در این مراسم که روحانیون و طلاب، فرماندهان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، اعضای شورای تامین و اداری شهرستان های ایرانشهر و دلگان حضور داشتند، از خانواده شهدای شاخص سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی 2 شهرستان یادشده تجلیل و قدردانی شد.
7314**8006**6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.