به گزارش ایرنا شهید خزائی سند افتخار مردم شیعه و سنی ایران اسلامی به ویژه استان سیستان و بلوچستان است که با پیروی از اهل بیت(ع) و حضوری مقتدرانه در خط مقدم جبهه های نبرد مدافعان حرم با نوکران استکبار و استبداد ضمن به تصویر کشیدن جنایات داعش، روایتگری شایسته از لحظه لحظه پیروزیهای رزمندگان اسلام بود.
شهید محسن خزائی خون نگاری از خطه سیستان و بلوچستان که حضور در جمع مدافعان حرم و شهادت را افتخاری بزرگ می دانست و به گفته محمود دولت کردستانی مدیرکل صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، با وجود پایان یافتن ماموریت شهید محسن و اصرار مدیران صدا و سیما بر بازگشت به ایران، وی آنقدر بر ماندن پافشاری کرد تا بالاخره با نوشیدن شربت شهادت به آرزوی دیرینه خود رسید.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان که چند سالی افتخار همکاری با شهید محسن خزائی را دارد، گفت: آخرین دیدارم با شهید محسن در فرودگاه زاهدان بود که به اتفاق عازم تهران شدیم، در داخل هواپیما چنان با شور و هیجان خاطرات تلخ و شیرین خود را در سوریه بازگو می کرد که خیلی مشتاق همراهی وی شدم اما این افتخار نصیب نشد.
حیدر سرایانی افزود: هنگام خداحافظی در فرودگاه تهران آنچنان گرم مرا در آغوش گرفت که تاکنون او را اینگونه ندیده بودم، گفت من که می روم و شهید می شوم تو به فکر خودت باش، گفتم اگر شهید شدی شفاعتم می کنی، با خنده و شوخی گفت: خیلی از بچه ها (دوستان) این درخواست را کرده اند اسم تو را هم در لیست اضافه می کنم.
شهید خزائی همواره بر وحدت و انسجام امت اسلامی تاکید می کرد و می گفت: اگر مسلمانان همچون ملت ایران با هم متحد شوند هیچ قدرتی توان ظلم و تعدی و تجاوز به کشورهای اسلامی را نداشت.
شهید محسن خزائی 15 آذر سال 51 در خانواده ای مذهبی که ذاکر اهل بیت(ع) بودند به دنیا آمد و سال 74 به عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صدا و سیما آغاز کرد و به دلیل شور و نشاط خاصی که در برنامه های جوان ایجاد می کرد و با جوانان ارتباط زیادی داشت به عنوان مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان انتخاب شد.
اوج کار این شهید زمانی بود که جریان تکفیری گروهک جندالشیطان در جنوب شرق فعال شده بود به طوری که یک بار از کمین گروهک تکفیری در حادثه تروریستی تاسوکی نجات یافت.
موفقیت های شهید خزائی در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان منجر به انتخابش به عنوان مدیر خبر استان گیلان شد و پس از فعالیت های تخصصی و حرفه ای خبر، عشق دفاع از حرم وی را به سوریه کشاند.
این شهید بزرگوار در سوریه بعد از هر گزارش خبری خود در میان رزمندگان مقاومت مداحی اهل بیت(ع) را می کرد.
گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به همراه سایر رسانه ها برای پوشش آخرین وضعیت میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت که تروریست ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند که شهید خزائی 22 آبان سال 95 در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به گفته مریم رخشانی همسر شهید خزائی؛ وی به آرزوی دیرین خود که همان شهادت بود رسید و با وجود گذشت یک سال از شهادتش همچنان یاد و خاطره اش در دل خانواده، دوستان و مردم ایران زنده است.
همسر شهید خزائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ابتدا این شهید بزرگوار با هدف زیارت به سوریه رفت که در تماس با مسئول نهاد نمایندگی رهبری در آن کشور و مشاهده کمبود نیروهای فرهنگی تصمیم گرفت برای تقویت فعالیت های فرهنگی در سوریه بماند.
وی ادامه داد: این شهید از سال 90 به عنوان مسئول امور اداری و فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری و شبکه خبر در سوریه فعالیت خود را آغاز کرد و در کنار این فعالیت ها هیچگاه خدمت رسانی به مردم محروم و نیازمند را فراموش نکرده بود.
رخشانی گفت: شهید خزائی زمانی که در ایران هم بود همواره سرکشی از خانواده شهدا و نیازمند را جزو وظایف خود می دانست.
وی افزود: با وجود فاصله زیاد سه تا چهار ماه هر مرحله حضور این شهید در جمع خانواده بعد از استقرار در سوریه، در همین مدت کوتاه 10 تا 15 روز بودن در کنار خانواده نیز از پیگیری اخبار غافل نمی شد و همواره بیقرار رفتن بود.
وی اظهار داشت: حاصل ازدواجم با شهید محسن سه فرزند به نام های محمدهادی متولد 75، محمدمهدی متولد 81 و زینب متولد 92 است که تلاش می کنم از بزرگترین فرزندم تا زینب چهار ساله همواره با یاد و خاطره پدرشان، راه و روش شهید را ادامه دهند.
مریم رخشانی گفت: بیقراری در چهره این شهید در زمان حضور در جمع خانواده به وضوح مشهود بود و من نیز با توجه به قبولی اعتقاداتش همواره پیشتیبانش بودم و شهادت را سعادتی بزرگ می دانستم که خداوند پس از پنج سال نصیب وی کرد.
شهید خزائی چه در محله زندگی و چه محیط کار دوستان زیادی داشت به واسطه صوت زیبایش در تکیه و هیات های حسینی مداحی و بسیاری از جوانان را شیفته خود می کرد.
در محل کار بسیاری از خبرنگاران دوست داشتند با وی همکاری کنند برخورد دوستانه و جذابیت شهید هیچگاه از ذهن همکارانش محو نمی شود.
چند نفر از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری صدا و سیما سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا همکاری با این شهید را افتخار خود می دانند و در وصف خوبی ها و داشتن اعتقادات قوی مذهبی برای کمک به هم نوع و تلاش برای فعالیت در عرصه اطلاع رسانی را از ویژگیهای شهید خزائی عنوان کردند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: نخستین سالگرد شهید راوی مقاومت «محسن خزائی» 22 آبان /فردا/ با حضور مهمانان کشوری و استانی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) زاهدان برگزار می شود.
محمود دولت کردستانی اظهار داشت: انسان هایی مانند محسن خزائی خبرنگار شهید مدافع حرم سبب روسفیدی اصحاب رسانه و الگویی شایسته برای خبرنگاران هستند.
وی افزود: شهید خزائی آنقدر بر ماندن در سوریه و انتشار اخبار مقاومت اصرار کرد تا بعد از گذشت پنج سال حضور، آبان سال گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.