امیرمحمد براهویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله ورزشی با هدف تجهیز خانه های ورزش روستاهای مرزی جنوب و شمال سیستان و بلوچستان در قالب کاروان امید و نشاط به این روستاها ارسال شد.
وی با بیان اینکه اقلام ارسالی شامل میز تنیس، فوتبال دستی، میز شطرنج، دارت و لوازم مورد نیاز رشته های ورزشی است گفت: ارزش این محموله ورزشی 500 میلیون ریال بود.
وی افزود: تا کنون 55 خانه روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شده اند که براساس توافق های انجام شده پیش بینی می شود تا پایان امسال این تعداد به 100 خانه ورزش روستایی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور و جمعیت روستایی آن بیشتر از جمعیت شهری آن است، تاکید کرد: انتظار می رود در توزیع امکانات ورزشی نگاه ویژه به شاخص های جمعیتی و سایر موارد در استان های نیازمند همچون این استان شود.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون 130 بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6 هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استانهای سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
به گزارش ایرنا هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.