رئیس میراث فرهنگی و گردشگری ایرانشهر گفت: تجهیز چشمه آبگرم بزمان در سیستان و بلوچستان نیازمند 500 میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چشمه آبگرم بزمان یکی از مناطق مهم گردشگری، واقع در کیلومتر 35 جاده بزمان-دلگان و 135 کیلومتری ایرانشهر در سیستان و بلوچستان واقع شده و به‌دلیل استفاده درمانی از آب این چشمه توجه بسیاری از گردشگران و بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است.

متاسفانه تجهیز نشدن این مکان گردشگری، نداشتن روشنایی کافی به‌دلیل از بین رفتن پنل‌های خورشیدی و ... سبب گلایه بسیاری از بازدید کنندگان و گردشگران شده است.

رئیس میراث فرهنگی ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این‌باره اظهار داشت: علت اصلی روشنایی کم این منطقه گردشگری، نداشتن برق است که پیش از این تامین برق از طریق پنل خورشیدی در منطقه تامین می‌شد که به‌دلیل نا امنی این پنل‌ها از بین رفته‌اند.

عبدالحمید خدایاری افزود: برای روشنایی چشمه آبگرم بزمان، این منطقه را به تیرهای روشنایی دارای پنل خورشیدی مجهز کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ساخت 6 آلاچیق برای استراحت گردشگران، ساخت مسجد با مشارکت اهالی و ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی از جمله اقدامات برای رفاه حال گردشگران در این منطقه محسوب می‌شود. با توجه به شعار گردشگری سال 96 برای سیستان و بلوچستان، در تلاشیم هرچه سریع‌تر مشکلات زیرساختی چشمه آبگرم بزمان را حل کنیم تا توجه تعداد بیشتری از گردشگران  به این منطقه جلب شود.

رئیس میراث فرهنگی ایرانشهر افزود: فاز اول استخرها در چشمه آبگرم بزمان تا پایان سال 95 انجام شده و فاز دوم آن با تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

خدایاری میانگین تعداد بازدیدکنندگان از این چشمه را در طول روز 70 نفر اعلام کرد و افزود: مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار برای حل مشکلات زیرساختی چشمه آبگرم بزمان، از جمله تامین برق، ساخت سرویس‌های بهداشتی و ایجاد مکان‌های مناسب برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده که پس از تخصیص این میزان اعتبار طی سه ماه آینده مشکلات زیر ساختی این منطقه مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.