به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان با تبریک روز جهانی استاندارد اظهار داشت: این مناسبت ها فرصتی برای افزایش ارتباط با مردم و ارتقاء دید آنان نسبت به حقوق خویش برای توجه به سلامت در خرید است.
وی تاکید کرد: استاندارد صدای حقوق شهروندی و زمینه توسعه همه جانبه است.
وی بیان کرد: توجه به مساله استاندارد زمینه ساز توسعه همه جانبه است و آگاهی مردم نسبت به اهمیت آن به عنوان حقوق شهروندی سلامت جامعه را تامین می کند.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هزار و 643 گواهینامه صادراتی از مهرماه پارسال تا کنون توسط این اداره کل برای کالاهای صادراتی در این استان صادر شده است.
اسماعیل عاقلی اظهار داشت: همچنین در این مدت 2 هزار و95 مجوز وارداتی برای کالاها و محموله ها به این استان صادر شده است.
وی با اشاره به اقدامات حقوقی و نظارتی اداره کل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: 430 مورد اخطار و تذکر به واحدهای خدماتی، تولیدی و مراکز عرضه، 18 مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی و خدماتی متخلف، برخورد با واحدهای تولیدی متخلف، توقیف 46 مورد کالای غیر استاندارد در مراکز عرضه و توزیع و جلوگیری از صدور هشت کالای صادراتی فاقد کیفیت از جمله اقدامات اداره کل استاندار سیستان وبلوچستان در این مدت بوده است.
وی بازرسی و نمونه برداری از628 مورد مصنوعات فلزات گرانبها، هزار و 738 محموله صادراتی، هزار و 475 محموله وارداتی، 871 مراکز عرضه در قالب طاها را از جمله اقدامات نظارتی این نهاد در این مدت ذکر کرد.
وی با بیان اینکه استاندارد عامل اطمینان خاطر مردم در استفاده از بهترین ها برای زندگی بهتر است گفت: اداره کل استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در زمینه عمرانی اقدامات مختلفی نظیر پیگیری ساخت اداره استاندارد در ایرانشهر با زیربنای هزار و 100 متر مربع و محوطه سازی اداره کل استاندارد شهرستان های سراوان و زابل را انجام داده است.
مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این نهاد در راستای پیشبرد اهداف خود سال گذشته 6 تفاهنامه همکاری با منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن منطقه آزاد چابهار، دانشگاه سیستان و بلوچستان، جهاد دانشگاهی، دانشگاه زابل و دانشگاه آزاد واحد زاهدان در راستای تدوین استانداردهای ملی و استفاده از امکانات آزمایشگاهی و غیره آنها امضا کرد.
عاقلی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ استاندارد گفت: در این زمینه برنامه های مختلفی نظیر توزیع پنج هزار جلد کتابچه استاندارد در میان مسافران و برگزاری دوره های آموزشی برای کودکان اجرا شده است.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.