آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر آن قدر بالاست که امام امت خواهان تشکیل یک وزارتخانه به این عنوان بودند و امروز به صورت یک ستاد در کشور در حال فعالیت است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و با اهتمام دولتمردان قوانین امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید به طوری که امروز به لحاظ قانون برای انجام این 2 فریضه مشکلی وجود ندارد و از نظر اجرا باید با جدیت کارشود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سیستان و بلوچستان در این زمینه در مقایسه با سایر نقاط کشور گام های فراتری برداشته به گونه ای که منهای ضایعه اجتماعی مواد مخدر از لحاظ اخلاقی شاهد ضایعات خیلی فاحشی در این استان نیستیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم، علما و همه مسئولان انتظار دارند زمانی که انقلاب ارزشی صورت گرفته در راستای حفظ این ارزش ها تلاش شود.
امام جمعه زاهدان افزود: برای سالم ماندن جامعه از فساد، تباهی و زشتی اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه عاشورا نماد امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: هدف قیام امام حسین(ع) اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود زیرا جامعه اسلامی بعد از رحلت رسول اکرم(ص) دچار چنان انحرافی شده بود که به راحتی منکر را انجام می دادند و معروف به فراموشی سپرده شده بود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: امام حسین (ع) برای اجرای فریضه مهمی که رسالت پیامبران نیز بود قیام کرد تا یک جامعه اسلامی واقعی به دنیا عرضه کند.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: مدیریت پیش بینی شده برای دین اسلام به گونه ای است که عموم مردم را برای حفظ سرنوشت خودشان، جامعه، سلامت محیط زندگی و بقای دین وظیفه مند کرده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: اگر کسی قانون گرا و پایبند به قانون اساسی کشور باشد باید برای احیای اصل مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند و دل بسوزاند.
به گزارش ایرنا از سال ۱۳۷۱ شمسی تاکنون هر ساله هفته اول محرم الحرام به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بمنظور یادآوری اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
قرآن کریم در سوره آل عمران، آیه ۱۰۴می فرماید: وَلتَکُن مِنکُم أُمَّةٌ یَدعُونَ إلَی الخَیرِ و یَأمُرونَ بِالمَعروفِ و یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ و أولئِکَ هُمُ المُفلِحونَ
باید در میان شما گروهی باشند تا مردم را به خیر دعوت نمایند و امر به معروف و نهی از منکر کنند ؛ ایشان همان رستگارانند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.