معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه پیام این شهرستان 2 هزار و 350 مترمربع زیربنا دارد و برای ساخت آن 27 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
ایوب درویشی افزود: توسعه مراکز آموزش عالی و توجه به زیرساخت های آموزش عامل اصلی توسعه هر منطقه به ویژه سواحل مکران است.
وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور در کشور موفقیت های لازم در زمینه علم را کسب کرده است و هزار و 300 نفر در چابهار دانش آموخته این مرکز علمی هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور مرکز چابهار در سال 1373 فعالیت علمی خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: هم اینک 950 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید 378 دانشجوی جدید پذیرفته شده است.
وی از حضور معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور کشور در چابهار قدردانی و ابراز امیدواری کرد سفرهای مسئولان کشوری موجب توسعه و پیشرفت علمی و آموزشی منطقه محرومی نظیر این شهرستان شود.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.