به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش اظهار داشت: دعوت کردن مردم به سمت انجام کارهای نیکو و حسنه و بازداشتن آنان از کارهای زشت و ناپسند، سبب ایجاد جامعه ای سالم و سرشار از زیبایی می شود.
وی با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش بیان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای دفاع از حقیقت و اجرای عدالت در جامعه اسلامی و نابودی ظلم قیام کردند و در مسیر ارزشمند خود ثابت قدم ماندند.
وی گفت: نشستن در مجلس امام حسین(ع) و پیروی از احکام و معارف دینی گره گشا در امور بوده و عزتمندی دین را به دنبال دارد.
امام جمعه خاش همچنین از هفته دفاع مقدس به عنوان چشمه ای جوشان یاد کرد و افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی اقتدار و عظمت ایران تثبیت شد و کشور توانست با اتکا به توانمندی رزمندگان اسلام و حضور بی بدیل و ارزشمند مردم در صحنه دفاع از ارزش ها و مرزهای میهن، شکوه و بزرگی خود را به دنیا عرضه کند.
حجت الاسلام دهقان بیان کرد: امروز بعد از گذشت چند دهه از شکل گیری انقلاب و دوران دفاع مقدس همان اقتدار حفظ شده و شرکت رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل و دفاع دکتر روحانی از ارزش های ایران و ایرانیان نشان از عظمت کشور در عرصه های جهانی دارد.
وی تاکید کرد: افتخار می کنیم که ایران در مقابل ظلم و تجاوز دشمنان ایستادگی کرده و حرف مردم کشور در دنیا خریدار دارد.
امام جمعه خاش از تلاش ها و خدمات دولتمردان به ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای کمک به توسعه استان و همت شورای شهر خاش برای انتخاب شهردار توانمند و با تدبیر قدردانی کرد و گفت: انتخاب افراد توانمند و نخبه سبب رونق تولید و اشتغال و رشد و توسعه منطقه می شود.
وی بر ضرورت برپایی جشنواره های پسته، سبزی، انار و غیره برای معرفی توانمندی های بخش کشاورزی تاکید کرد و رفع مشکلات دامداران برای فروش محصولات و فرآورده های دامی و توجه به مسائل امنیتی و مقابله جدی با سارقان را خواستار شد.
امام جمعه اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته خود اظهار داشت: دفاع مقدس و ماه محرم بهترین فرصت برای نمایش وحدت و همدلی در جامعه است و باید تلاش شود ارزش های اسلامی و دینی مورد توجه قرار گیرند.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: نگاه به ارزش ها و معروف ها و دور شدن از منکرات به با نشاط شدن جامعه و سلامت افراد آن و نیز رفع مشکلات و آسیب ها در حوزه های مختلف کمک می کند.
وی با محکوم کردن دخالت های غرب و آمریکا در قبال کشور و سخنان تهدید آمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: امروز حرف زور، تجاوز و تهدید ملت و دولت ها در دنیا هیچ گونه معنایی ندارد و باید دنیا به سمت اخلاق و تکریم انسانی حرکت کند.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز با قدردانی از حضور استاندار در جمع مردم منطقه گفت: جای سپاس فراوان دارد که بخش بزرگی از وعده های دولتمردان محقق شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: مشکلات تامین آب آشامیدنی خاش از کارواندر و راه و بازارچه مرزی شهرستان زودتر با همت دولت و حمایت های ویژه استاندار حل شود.
به گزارش ایرنا شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310** 3042 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.