به گزارش ایرنا آیین سان و رژه نیروهای مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس در شهرستان های بزرگ سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان، خاش، ایرانشهر، کنارک و زابل برگزار شد.
برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان که امکان برگزاری رژه را نداشتند صبحگاه مشترک اجرا کردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح در زاهدان گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت است تا به اهداف اصلی انقلاب اسلامی بیندیشیم.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تجلی روحیه های به یادگار مانده حججی های زمان است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: هفته دفاع مقدس برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی در ارتباط بین گذشته و آینده این نظام الهی به شمار می آید.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه امروز نیویورک مظهر تجلی 2 جریان منکر و معروف است بیان کرد: منکری که مدعی ابر قدرتی دنیاست در مقام صحبت با بر افروختگی و عصبانیت، بی ادبانه ترین کلمات را بر زبان جاری می کند و تنها نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی از این نوع ادبیات تعریف و تمجید می کند که این عین منکر است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مقابل این اظهارات ترامپ، رئیس جمهوری اسلامی ایران با متانت و با کلمات پخته و سنجیده در مقام بی اعتبار کردن دولت آمریکا بر می آید که می شود صحنه امر به معروف.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «بر افروختگی ترامپ حکایت از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد».
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز در این آیین گفت: تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس یادآور همبستگی انقلاب اسلامی با نهضت عاشوراست.
سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی اظهار داشت: نهضت عاشورا در سال 61 هجری قمری الگویی برای جامعه انسانی و مسلمانان شد.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از ارزش های عاشوراست.
وی افزود: تمام کسانی که دوران دفاع مقدس را درک کرده اند وظیفه دارند تا این جریان را برای نسل های بعدی بازگو کنند.
وی تصریح کرد: نباید به کسی اجازه داد تا ارزش های دفاع مقدس را تحریف کند.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: دفاع مقدس برکات بسیار زیادی برای انقلاب اسلامی داشته است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: کسانی که در هشت سال جنگ تحمیلی از سرزمین جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند تربیت شده فرهنگ عاشورایی بودند.
سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی اظهار داشت: عرفان، گویش، وصیت و تبعیت آنان از امام راحل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود.
وی بیان کرد: دفاع مقدس ما به قوت خود باقی ماند زیرا برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود.
وی افزود: وحدت و همبستگی یکی از مهترین مولفه های ما در پیروزی جنگ هشت ساله بود.
به گزارش ایرنا در این آیین که هر سال به طور همزمان در سراسر ایران اسلامی به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نمایش اقتدار ملی برگزار می شود تمام نیروهای انتظامی و نظامی با آمادگی کامل در صفوفی منظم هم دل و هم صدا آیین رژه و سان را به جای می آورند.
امسال در این روز پس از سخنرانی آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، فرماندهان سپاه سلمان و قرارگاه قدس، نیروهای مسلح از مقابل کلام الله مجید، تمثال بنیانگذار انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا رژه رفتند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.