ایوب درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:هم اینک با توجه به جمع شدن گل ولای، خاک و ماسه در حوضچه بندر صیادی بریس تردد برای لنج های صیادی سخت شده و بسیاری از آنان به بنادر همجوار کوچ کرده اند.
وی با بیان اینکه در بندر صیادی و ماهیگیری بریس بیش از چهار هزار نفر به وسیله 141 فروند لنج و 264 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند، خاطرنشان کرد: نباید این همه اشتغال برای لایروبی نشدن یک بندر از دست برود.
وی ادامه داد: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و دستگاههای دست اندر کار اقدامات و پیگیری لازم را برای لایروبی بندر صیادی بریس انجام دهند.
فرماندار چابهار گفت: دریا مهمترین حوزه برای اشتغالزایی در سواحل مکران و به ویژه این شهرستان ساحلی است.
درویشی بر استفاده مناسب از ظرفیت و توانمندی دریا، شیلات و بنادر صیادی و ماهیگیری تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر بندر بریس، بنادر هفت تیر و طیس نیز نیازمند لایروبی هستند.
وی بیان کرد: بیشتر بنادر ماهیگیری شهرستان چابهار در اوایل دهه 1370 ساخته شده اند که به دلیل جمع شدن گل و لای فراوان در حوضچه بنادر صیادی همچون بریس، هفت تیر و طیس چندین هزار صیاد با مشکل جدی برای فعالیت مطلوب صید و صیادی مواجه هستند.
وی بیان کرد: در بندر ماهیگیری و صیادی بریس گل و لای به حدی رسیده که در شرایط جزر و مد قایق ها و لنج ها به طور کامل بر روی گل قرار می گیرند.
رئیس اداره شیلات بریس چابهار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی، طول موج شکن آن 594 متر، پهلوگیری اسکله 160 متر، بازوی فرعی 95 متر و وسعت حوضچه آن 25 هکتار است.
عطاالله رئیسی افزود: با توجه به اینکه گل و لای فراوانی در حوضچه بندر بریس جمع شده لایروبی این بندر بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: ساخت ایستگاه آتش نشانی در بندر صیادی بریس با توجه به فاصله 60 کیلومتری با چابهار، یکی از ضرورت های این بندر است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.