مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، از اجرای موفقیت آمیز طرح آزمایشی هوشمندسازی علائم کمک ناوبری در بندر چابهار با کمترین هزینه خبر داد.

بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: علایم کمک ناوبری بندر چابهار شامل 9 بویه مجهز به چراغ‌های مخصوص در مسیر آبراه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بوده، که مسیر ایمن جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بندر را بصورت شبانه روزی فراهم می کند.

وی افزود: اطمینان از سلامت و عدم خاموشی چراغ ها در شب، به جهت حفظ ایمنی ترافیک دریایی بندر از اهمیت بالایی برخوردار است، بطوریکه بررسی آماده بکاری مداوم بویه ها، توسط تکنسین های دریایی الزامی‌است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح بدون نیاز به حضور میدانی کارشناسان و با تلفیق سیستم الکترونیکی و مخابراتی، وضعیت بصورت ۲۴ ساعته پایش شده و کنترل بویه از طریقGSM ، GPRS و GPS در اختیار کارشناس مربوطه قرار می گیرد به گونه ای که بروز هر مشکل در بویه ها، از طریق تماس، پیامک و رادیو مودم، گزارش می شود.

آقایی اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی آزمایشی پروژه هوشمندسازی ۵ عدد از بویه‌های موجود بندر چابهار، انجام و پس از تست‌های نهایی مربوطه، به صورت فعال تحویل اداره ایمنی و حفاظت دریایی شد.

وی افزود: طرح نهایی هوشمند سازی علائم کمک ناوبری ، شامل باز طراحی چراغهای دریایی و سازگاری با سیستم وب و اندروید پس از حصول نتیجه طرح کنونی قابل دستیابی و اجرا خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.