به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار محسن اکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برپایی همایش های مختلف نظیر طلایه داران، تجلیل از فعالان این عرصه، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، برپایی کرسی های آزاد اندیشی از جمله برنامه های پیش بینی شده این هفته در سیستان و بلوچستان است.
وی بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر و دفاع مقدس با تاکید بر نقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل های مذهبی، گردهمایی طلایه داران اصناف و برپایی نشست های علمی حوزوی و دانشگاهی را از دیگر برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) ذکر کرد و گفت: خداوند و پیامبران مهمترین عاملان این 2 فریضه الهی بودند.
وی ادامه داد: اگر همه آحاد جامعه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رسالت مهم و خطیر خود به خوبی عمل کنند نظام الهی بیمه خواهد شد.
سرهنگ اکبری نظام جمهوری اسلامی را مهمترین معروف زمان ذکر کرد و افزود: از آنجایی که درست عمل نکردن به این 2 فریضه الهی سبب آسیب و لغزش حکومت اسلامی می شود باید به عنوان یک وظیفه فردی و عمومی مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی امر به معروف و نهی از منکر را نقطه وحدت کامل جامعه اهل سنت و تشیع ذکر کرد و گفت: ضروری است این امر سرلوحه همه گروه ها و افراد جامعه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر عامل سعادت جامعه و نزول برکات الهی و ترک آن سبب گمراهی و دور شدن از رحمت خداوند می شود.
وی مواد مخدر را مهمترین منکر در جامعه دانست و افزود: این منکر آسیب های جدی را به کانون گرم خانواده ها وارد می کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: ضروری است معروفات و منکرات هر منطقه بومی سازی و در راستای رفع آنها برنامه ریزی اساسی و تخصصی انجام شود.
سرهنگ اکبری با اشاره به اهمیت نقش رسانه در گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: این 2 فریضه الهی جامعه را در مقابل بدی ها سالم نگه داشته و از گسترش زشتی ها جلوگیری می کند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک چهار هزار و 372 نفر در این استان عضو طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر هستند.
سرهنگ اکبری با اشاره به فعالیت طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در این گروه افرادی متشکل از اقشار مختلف جامعه برای احیای این فریضه الهی شکل گرفته که در قالب گروههای 10 نفره بعد از فراگیری آموزش های لازم در این حوزه مشغول انجام وظیفه می شوند.

*** انجام 107 بازرسی از دستگاهای و نهادهای دولتی سیستان و بلوچستان
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: این ستاد پارسال 107 دستگاه و نهاد دولتی را در زمینه اجرای این 2 فریضه الهی مورد بازرسی قرار داده است.
به گزارش ایرنا با عنایت به اینکه حضرت امام حسین (ع) فلسفه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر دانسته اند، نخستین هفته ماه محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.