شب‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان از فردا26 شهریور ماه به مدت 2روز به همت انجمن هفت‌سیب و دبیرخانه فرهنگی کلانشهر‌ها در برج میلاد برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا نمایش و فروش صنایع دستی سیستان وبلوچستان و خوراکی‌های بومی از حواشی شب‌های سیستان وبلوچستا‌ن است.

اجرای‌ موسیقی بومی و آیینی از بخش‌های متفاوت این برنامه است.حضور"شیر‌محمد اسپندار" و اجرای دوئلی توسط وی  از ساعت 21 تا 22 بخش ویژه شب‌های سیستان وبلوچستان است.

شب‌های فرهنگی استان سیستان و بلوچستان به میزبانی هنرمندان و اهل فرهنگ آن استان در برج میلاد تهران فرصت مناسبی است برای آشنایی با بخشی از ابعاد اجتماعی، فرهنگی،دینی ، سیاسی ، جغرافیایی،مردم شناسی، تاریخی و گردشگری سیستان و بلوچستان به عنوان بخشی بزرگ و میراثی جاودانه برای ایران زمین است.

 استان پهناور سیستان و بلوچستان از شمال به خراسان جنوبی از مغرب به استان‌های کرمان و هرمزگان از جنوب به دریای عمان و از شرق به کشورهای پاکستان و افغانستان محدود می شود. این در حالی است که این خطه فرهنگ و تمدنی ریشه دار و غنی را از روزگاران کهن به ارث برده است که از آثار باشکوه آن می‌توان به شهرسوخته ،نیایش گاه دهانه غلامان، کاخ اشکانی،کوه خواجه ،ابزار سنگی لادیز،  ماشکید،محوطه‌های باستانی بمپور و سرباز اشاره کرد./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.