به گزارش ایرنا، عبدالرحیم کردی روز سه شنبه در دیدار با والی ولایت قندهار افغانستان اظهار داشت: بندر و منطقه آزاد چابهار سعی در آسان سازی سرمایه گذاری تجار افغانستان دارند و از هیچ کوششی برای توسعه روابط دو کشور دریغ نمی کنند.
وی افزود: اتاق مشترک سرمایه گذاری ایران و افغانستان باید راه اندازی شود تا بتوان روند سرمایه گذاری را تسهیل کرد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف منطقه آزاد چابهار ترانزیت کالا به افغانستان است و در این باره شرکت های حمل و نقل و فعالان این حوزه می توانند کمک زیادی کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: زمینه حضور تاجران و فعالان اقتصادی و بازرگانی کشورهای مختلف از جمله افغانستان برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار فراهم است و هیچ مانعی برای تحویل زمین، ثبت شرکت و آغاز فعالیت وجود ندارند.
کردی بیان کرد: چابهار ظرفیت خوبی برای صادرات و واردات کالاهای افغانستان دارد و می تواند خشکبار، معادن و محصولات کشاورزی (میوه های تازه) آن کشور را به دنیا صادر کند.
وی خواستار فراوری و بسته بندی مواد غذایی مورد نیاز افغانستان در چابهار شد و خاطرنشان کرد: چابهار می تواند به عنوان یک منطقه برای واردات کالاهای افغانستان باشد.
وی از حضور والی قندهار در چابهار و بازدید از فرصت های سرمایه گذاری قدردانی کرد و افزود: منطقه آزاد چابهار با آغوش باز پذیرای سرمایه گذران و مسئولان افغانستان است.
وی گفت: مسائل و مشکلات تجار افغان مورد رسیدگی و یکی پس از دیگری مرتفع می شود تا بتوانند با خیال آسوده و در رفاه به فعالیت بپردازند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: امیدواریم تاجران افغان از مهمترین ویژگی چابهار در زمینه ترانزیت و حمل ونقل بخوبی بهره گیرند تا بتوانند کالاها را با قیمت ارزان به مردم افغانستان تحویل دهند.
کردی بیان کرد: در سرمایه گذاری باید منافع دو طرف در نظر گرفته شود تا سرمایه گذار بتواند سود مورد نظر را حاصل کند.
به گزارش ایرنا، والی قندهار افغانستان و هیات همراه از روز یکشنبه برای سفری سه روزه وارد چابهار شدند.
والی قندهار به همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان وبلوچستان، ایوب درویشی فرماندار، بهروز آقایی مدیرکل بنادر ودریانوردی و جمعی از مسئولان محلی ضمن بازدید از ظرفیت ها و توانمندیهای سرمایه گذاری، تجاری و ترانزیتی چابهار، در نشست هایی جداگانه فرصت های سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بررسی کردند.
والی قندهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نیز دیدن کرد و از نزدیک با ظرفیت های بندری آشنا شد.
بازدید از مجتمع پتروشیمی و فولاد و طرح های تولیدی و اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های والی قندهار در سفر به چابهار بود.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.