به گزارش ایرنا، «زلمی ویسا» روز سه شنبه در نشست مشترک خبری با فرماندار چابهار اظهار داشت: توسعه روابط ایران و افغانستان از طریق استان سیستان و بلوچستان موجب رونق و توسعه و پیشرفت 2 کشور می شود.
وی تاکید کرد: باید دو طرف تلاش کنیم تا هر چه سریعتر ارتباطات دو کشور ایران و افغانستان از طریق ریلی، جاده های ترانزیتی و هوایی توسعه یابد و وقت کشی در این زمینه به نفع ما نخواهد بود.
وی برقراری پرواز چابهار- کابل را خواستار شد و گفت: برقراری پرواز چابهار- کابل موجب ارتباط بیشتر تجار و سرمایه گذاران و تسهیل در رفت وآمد آنان می شود.
والی قندهار از سفر به چابهار ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار خوشحال هستم که سفری به چابهار داشتم تا از نزدیک با ظرفیت های تجاری، اقتصادی، بندری، گردشگری، شیلاتی و منطقه آزاد آشنا شوم.
ویسا ادامه داد: چابهار در زمینه آماده سازی زیرساخت ها پیشرفت های خوبی داشته است و می تواند نفع زیادی برای کشور افغانستان داشته باشد.
وی تصریح کرد: سعی و تلاش می کنیم تا ارتباط بیشتری با تجار و سرمایه گذاران برقرار و آنان را به حضور در چابهار تشویق کنیم.
وی بر افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان، تردد کامیون های پلاک افغانستان در مسیر چابهار-میلک، تلاش برای حل مشکلات تاجران افغان در منطقه آزاد چابهار و تحصیل فرزندان سرمایه گذاران در ایران تاکید کرد.
والی قندهار افزود: تاجر در جایی سرمایه گذاری می کند که از امنیت سرمایه گذاری و سودآوری اش اطمینان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، والی قندهار افغانستان و هیات همراه از روز یکشنبه سفری سه روزه را به چابهار آغاز کردند.
والی قندهار به همراه عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان وبلوچستان، ایوب درویشی فرماندار، بهروز آقایی مدیرکل بنادر ودریانوردی و جمعی از مسئولان محلی ضمن بازدید از ظرفیت ها و توانمندیهای سرمایه گذاری، تجاری و ترانزیتی چابهار، در نشست هایی جداگانه فرصت های سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بررسی کردند.
والی قندهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نیز دیدن کرد و از نزدیک با ظرفیت های بندری آشنا شد.
بازدید از مجتمع پتروشیمی و فولاد و طرح های تولیدی و اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های والی قندهار در سفر به چابهار بود.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.