به گزارش ایرنا، علی اصغر میرشکاری در دیدار با والی ولایت قندهار افغانستان در چابهار اظهار داشت: امکانات و تجهیزات بندری و منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم برای ترانزیت کالاهای افغانستان نظیر معادن و محصولات کشاورزی را دارد.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان از میلک تا چابهار بهترین، امن ترین و با صرفه ترین مسیر برای مبادلات اقتصادی سرمایه گذاران کشور افغانستانِ محصور در خشکی است.
وی بیان کرد: ایران همیشه افغانستان را به عنوان یک کشور دوست و همسایه می شناسد که مردم 2 کشور اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی زیادی با هم دارند.
وی گفت: سفر والی ولایت قندهار افغانستان به چابهار برای پیگیری مشکلات سرمایه گذاران افغان مقیم منطقه آزاد بسیار مفید خواهد بود.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خواستار راه اندازی قرنطینه محصولات کشاورزی در مرز میلک زابل شد و افزود: آماده سازی امکانات، فعالیت سرمایه گذاران را چندین برابر می کند.
میرشکاری ادامه داد: مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران افغان مانند صدور گواهینامه، اقامت پنج ساله، تردد سرمایه گذاران به سراسر کشور ایران و راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی در چابهار پیگیری خواهد شد.
وی گفت: برای تجار افغان در اسرع وقت در منطقه آزاد چابهار شرکت سرمایه گذاری و تجاری ثبت و زمین تحویل می شود و از معافیت 20 ساله مالیاتی و تخفیفات لازم بهره مند خواهند شد.
به گزارش ایرنا، والی قندهار افغانستان و هیات همراه از روز یکشنبه سفری سه روزه را به چابهار آغاز کردند.
والی قندهار به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاون امنیتی استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی و مدیرکل بنادر ودریانوردی ضمن بازدید از ظرفیت ها و توانمندیهای سرمایه گذاری، تجاری و ترانزیتی چابهار، در نشست هایی جداگانه با فرماندار، مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار فرصت های سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بررسی کردند.
والی قندهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار نیز دیدن کرد و از نزدیک با ظرفیت های بندری آشنا شد.
بازدید از مجتمع پتروشیمی و فولاد و طرح های تولیدی و اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های والی قندهار در سفر به چابهار بود.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.