به گزارش ایرنا، حمیدالله بلیده ای روز یکشنبه در نشست با والی قندهار افغانستان در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار یک نقطه راهبردی و مهم برای ترانزیت انواع کالا از کشورهای آسیای میانه و به ویژه افغانستان به کشورهای حاشیه اقیانوس هند، حوزه خلیج فارس و اروپا است.
وی از حضور والی قندهار و هیات همراه به چابهار ابراز خرسندی کرد و به وی و هیات همراه خیرمقدم گفت و افزود: این رفت و آمدهای مسئولان ایران و افغانستان به توسعه روابط 2 کشور دوست و همسایه منجر خواهد شد.
وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار و در 9 پیکره نقش مهمی در 20 سال اخیر برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی داشته است و می تواند کشورهای محصور در خشکی نظیر افغانستان را به دنیا متصل کند.
وی اظهار داشت: مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های چابهار دارند و بزودی طرح های بزرگ نظیر راه آهن چابهار- زاهدان، انتقال گاز، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و کارخانه های بزرگ فولاد و پتروشیمی تکمیل و بهره برداری خواهند شد.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار امکانات و زیرساخت ها را در کمترین زمان برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
وی تصریح کرد: ثبت بیش از 160 شرکت افغانستانی نشان دهنده تعامل بالای مدیران و مسئولان منطقه آزاد با سرمایه گذاران افغان است.
بلیده ای افزود: شهرک های زیادی نظیر شهرک برنج، خرما، تجهیزات پزشکی، شهرک شیلاتی و پارک لجستیک در منطقه آزاد تعریف شده است و سرمایه گذاران کشور افغانستان در هر زمینه ای که تمایل داشته باشند می توانند سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی و تجاری را آغاز کنند.
وی گفت: کالاها، انواع محصولات کشاورزی و معادن افغانستان می تواند از طریق چابهار به سایر نقاط دنیا صادر شود و این آمادگی در منطقه آزاد و بنادر و دریانوردی وجود دارد.
به گزارش ایرنا، والی قندهار افغانستان و هیات همراه در سفر سه روزه به چابهار از ظرفیت ها، پتانسیل های سرمایه گذاری، تجاری و ترانزیتی بازدید می کنند و در نشست هایی جداگانه با فرماندار، مدیران بنادر و دریانوردی سیستان و.بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار فرصت های سرمایه گذاری و مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را بررسی می کنند.
بازدید از پتروشیمی، فولاد، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و کلانتری، منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های والی قندهار در سفر به چابهار است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.