پرویز فتاح روز پنجشنبه در سفر به ایرانشهر یکی از شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منابع امدادی که سال گذشته سه هزار میلیارد ریال (300 میلیارد تومان) بوده امسال به سه برابر افزایش پیدا کرده و از صندوق توسعه ملی نیز سهم بسیار خوبی به کمیته امداد اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: از لحاظ منابع، کمیته امداد محدودیتی ندارد و جامعه هدف باید خودکفا شوند و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به عملکرد کمیته امداد در حوزه مسکن گفت: در شهرهایی که زمین در اختیار کمیته امداد قرار گیرد این نهاد برای افراد زیر پوشش مسکن می سازد.
وی افزود: با فرمانداران در این خصوص صحبت شده که امیدواریم با همکاری دولت و خیران در امر مسکن مشکل نداشته باشیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مهمترین نیاز سیستان و بلوچستان توسعه اشتغال است، گفت: فراهم کردن بستر اشتغال برای جوانان، محرومیت را در سیستان و بلوچستان از بین می برد که در این زمینه نهایت تلاش خودمان را انجام خواهیم داد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از منابع غنی آب، دریا، معادن، صنایع دستی و کشاورزی برخوردار است و تا کنون خدمات خوبی در این منطقه صورت گرفته اما وسعت فقر و محرومیت به حدیست که باید توجه ویژه به این استان شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 100 درصد منابع بانکی کمیته امداد در سیستان و بلوچستان جذب شده است گفت: اصلی ترین کار علاج بخش برای این استان توسعه اشتغال است.
به گزارش ایرنا ایرانشهر با 40 کیلومتر مربع وسعت و بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3042**3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazaheda
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.