به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای گردشگری سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: صنعت گردشگری می تواند در زمینه توسعه اشتغال نقشی بسزا و همگام با صنایع بزرگ ایفا کند.
وی ادامه داد: تنوع گردشگری در سیستان و بلوچستان نسبت به بسیاری از استان های دیگر کشور بیشتر است و باید از این ظرفیت برای ایجاد زیرساخت های لازم استفاده کرد.
وی افزود: راه اندازی قطار مسیر زاهدان - اصفهان با ظرفیت 220 نفر در پنج واگن فرصت خوبی برای گردشگری استان ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: ظرفیت های گردشگری مطلوبی در شمال و مناطق مرزی استان وجود دارد که باید در زمینه رفع زون های قرمز گردشگری جهانی از سیستان و بلوچستان تلاش کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید در انتخاب مناطق 20 گانه گردشگری این استان توجه ویژه ای به ظرفیت روستاها شود.
هاشمی بیان کرد: همچنین برگزاری جشنواره عشایری می تواند نقش بسزایی در معرفی استان داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری نشست وزرای گردشگری کشورهای اتحادیه حاشیه اقیانوس هند «آیورا» در چابهار مطرح و موافقت هایی نیز در این زمینه اخذ شده است.
کامبیز مشتاق گوهری ادامه داد: بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون نفر در حاشیه اقیانوس هند زندگی می کنند که برگزاری این اجلاس می تواند نقش بسزایی در معرفی جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان داشته باشد.
وی افزود: برگزاری این اجلاس با مشکلاتی از جمله ویزا، اجلاس های جانبی سرمایه گذاری، تور گردانان و شرکت های گردشگری روبرو است که برای رفع آنها در حال مذاکره با مقامات مربوطه هستیم.
وی تصریح کرد: به منظور جذب گردشگران هم اینک بقعه سید غلام رسول در چابهار را به عنوان نمونه برای برگزاری آیین ازدواج سنتی استان در نظر گرفته ایم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران اسلامی به دلیل وسعیت بسیار زیاد، شرایط جغرافیایی مختلف خود، تاریخ کهن، فرهنگ های گوناگون و در اختیار داشتن دریا عمان یکی از بکرترین مناطق گردشگری محسوب می شود.
7311**3213خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.