علی اکبر نصیری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از پیگیریهای لازم و تایید مراجع قانونی در سه سال اخیر و سفر به کشور افغانستان این تعداد دانشجو برای نخستین بار در زابل مشغول به تحصیل می شوند.
وی اظهارداشت: با استقلال و منفک شدن دانشگاه علوم پزشکی زابل از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال 84 این دانشگاه هم اکنون دارای پنج دانشکده و افزون بر 2 هزار دانشجو در 26 مقطع و رشته مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: 226 خانه بهداشت و چهار بیمارستان در شهرهای شمالی استان سیستان وبلوچستان با 600 تخت خواب به جمعیت 453 هزار نفری منطقه سیستان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: 160 تخت خواب در سه سال گذشته به تخت های بیمارستانی این منطقه اضافه شده است.
دکتر نصیری تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی زابل سالانه 70 میلیارد ریال به جمعیت سیال و اتباع افغان در منطقه سیستان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.
وی با اشاره به همجواری منطقه سیستان با کشور افغانستان گفت: همجواری با کشور افغانستان تهدیدهایی از جمله بیماری های واگیر تب کریمه کنگو، هاری و سایر بیماریها را ایجاد و وظایف دانشگاه را چند برابر کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: با کنترل و انجام واکسیانسیون در دوره های مختلف از بسیاری از بیماری ها در این منطقه جلوگیری شده است.
وی خواستار تخصیص بودجه برای افزایش فضاهای آموزشی با توجه به تعداد دانشجو شد و اظهارداشت: با پیگیری های انجام شده در سه سال گذشته کلنگ احداث پردیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زمین زده شد و ردیف بودجه آن در سال جاری منظور شده است.
نصیری ادامه داد: بودجه در نظر گرفته شده جوابگوی روند ساخت این طرح نیست به همین سبب درخواست تخصیص 100 درصدی آن را داریم.
وی بیان کرد: هم اینک یک بیمارستان آموزشی در منطقه سیستان وجود دارد و دومین بیمارستان آموزشی در پنج سال گذشته تنها سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.
دانشگاه علوم پزشکی زابل شهرستانهای شمالی سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز را زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی دارد.
7317**6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.