عباس اشکانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 35 طرح با اعتبار هفت میلیارد و 200 میلیون ریال (720 میلیون تومان) از محل اعتبارات دولتی در زمینه آبیاری تحت فشار، مرمت و احیای قنوات، اصلاح و تغذیه باغات و غیره و پنج طرح مرغداری بخش خصوصی با اعتبارچهار میلیارد و 80 میلیون تومان طرح های امروز هفته دولت زاهدان را تشکیل می دهند.
وی افزود: همچنین عملیات ساخت 562 هکتار آبیاری تحت فشار و کم فشار با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیز امروز در این شهرستان آغاز شد.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک حدود 6 هزار و 710 هکتار زمین زراعی و حدود پنج هزار و 353 هکتار باغ در زاهدان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.