مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 99 درصدصنایع سیستان و بلوچستان، صنایع کوچک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری زنگنه مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان و رئیس صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با خبرنگاران سیستان و بلوچستان به مناسبت 21 مرداد ماه سالروز حمایت از صنایع کوچک پیش از ظهر امروز در زاهدان برگزار شد .

مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان در این‌نشست ضمن تبریک این روز به صنعتگران صنایع کوچک، اظهار داشت: از حدود 3 سال گذشته 21 مرداد ماه به عنوان روز حمایت از صنعتگران‌صنایع کوچک‌نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی به روز و جذب سرمایه گذاران خارجی برای رسیدن به اهداف برای صنعتگران صنایع کوچک، خاطر نشان کرد: تمام واحدها را می‌توان واحدهای کوچک و متوسط قلمداد کرد .

وی افزود: 15 طرح بزرگ در استان وجود دارد که برای بیش از 100 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان‌کرد: واحد‌های صنعتی کوچک باید به سمت آموزش و تکنولوژی جدید پیش روند تا بتوانند در بازارهای بین المللی و منطقه ای حضور یابند.

 زنگنه خاطرنشان کرد: توسعه نیافتگی یکی از ویژگی‌های سیستان و بلوچستان است که این ویژگی سبب می‌شود سرمایه گذار فرصت ورود در هر حوزه ای را برای سرمایه گذاری پیدا کند . 

وی طرح‌های صورت گرفته در بلوچستان را 400  مورد عنوان کرد که برای 540 نفر ایجاد اشتغال کرده و هزار و 300 میلیاد تومان است.

زنگنه افزود: صنایع کوچک تاثیر بسزایی در خلاقیت، نوآوری و اشتغال دارد و مصداق واقعی عدالت‌گرایی و مردم گرایی است .

وی با بیان اینکه 99 درصد صنایع سیستان و بلوچستان ، صنایع کوچک است ،خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در اشتغال و اقتصاد تاثیری گذار باشیم لازم است‌ در حوزه صنایع کوچک فعال تر عمل کنیم.

زنگنه عنوان کرد: برنامه های زیادی برای رونق بخشیدن به بخش تولید تبیین شده است و صنایع کوچک می‌تواند راهکار مناسبی برای اشتغالزایی باشد.

مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان اذعان داشت: واحدهای صنعتی باید به سمت تکنولوژی‌های جدید پیش روند و سوء مدیریت یکی از مشکلات پیش روی صنعتگران است.

زنگنه با بیان اینکه پارک علم و فناوری راهکار مناسبی برای حمایت از تولیدات داخلی است، افزود: عدم توانایی حضور صنعتگران در بازار های کشور و بین المللی یکی از مشکلات پیش روی صنعتگران صنایع کوچک است.

رئیس صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 121 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده اند و 102 میلیارد تومان قرارداد با بانک‌ها منعقد شده است .

میرشکار عنوان کرد: علاوه بر برنامه های متعددی که سال گذشته در بحث رونق تولید انجام شد، بازسازی و نوسازی را درسال جدید وارد کار نموده ایم که مبلغ 402  میلیارد تومان را برای این اقدام پیش بینی کرده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.