به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در حاشیه بازدید از طرح های اقتصادی و اشتغالزایی سازمان منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار در مسیر توسعه قرار دارد و با تکمیل زیرساخت ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه سیستان و بلوچستان ایفا می کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: چابهار با داشتن منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 2 بندر شهید بهشتی و کلانتری تاثیر زیادی در ترانزیت، تجارت و تحول اقتصادی منطقه دارد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: جای خوشحالی است که سازمان منطقه آزاد چابهار با راه اندازی کارگاههای تولیدی سبب اشتغال افراد بومی این منطقه شده و توجه ویژه ای به اشتغال زنان دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: امنیت سرمایه گذاری در چابهار وجود دارد و این سبب شده تا نگاه سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این منطقه معطوف شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت نخست این سازمان رونق تولید و فعالیت های اشتغالزایی افراد بومی برای توسعه همه جانبه این منطقه محروم است.
عبدالرحیم کردی افزود: اشتغال زیادی برای زنان سرپرست خانوار در دوخت کیسه های برنج در سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار از طرح های در دست اجرا شامل پتروشیمی، فولاد و پروژه تفریحی و توریستی رویال صدف چابهار بازدید کرد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.