به گزارش ایرنا دکتر علی اکبر نصیری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: حضور این تعداد تبعه افغانی در منطقه سیستان هزینه های زیادی را برای دستگاههای بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: دستگاههای متولی وزارت کشور، استانداری سیستان و بلوچستان، فرمانداری ها و امور اتباع خارجی در این زمینه باید چاره اندیشی کنند.
وی تصریح کرد: خدماتی که به اتباع افغانی داده می شود خدماتی است که باید به مردم منطقه سیستان ارائه شود.
وی از اخذ مجوزهای لازم برای توریسم درمانی و پذیرش دانشجوی خارجی در منطقه سیستان خبرداد و گفت: از ابتدای مهرماه با توجه به مذاکرات میان افغانستان و ایران قرار شد افزون بر 100 دانشجوی افغانی در مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زابل مشغول به تحصیل شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: در چند روز آینده پزشکان ولایت نیمروز و فراه افغانستان با سفر به منطقه سیستان از ظرفیت های این دانشگاه دیدن می کنند.
نصیری مشارکت خیران در حوزه سلامت را در منطقه سیستان خواستار شد و افزود: میزان مشارکت خیران در حوزه سلامت این منطقه بسیار پایین است.
وی اظهار داشت: 14 سازمان مردم نهاد در حوزه خیران سلامت در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کنند که یکی از موسسات خیریه با حضور در منطقه سیستان ساخت بیمارستان آموزشی، درمانی و پژوهشی مرکز بیماری ها سل را در زابل کلید زده است.
وی از پیشرفت 90 درصدی این بیمارستان در زابل خبرداد و بیان کرد: ساختمان این بیمارستان تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: پس از گذشت چهار سال از طرح تحول نظام سلامت در منطقه سیستان این طرح با قوت ادامه دارد.
وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت در اجرای عدالت درمانی در مناطق محروم نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 54 طرح عمرانی، بهداشتی و درمانی از ابتدایی طرح تحول نظام سلامت در منطقه سیستان مورد بهره برداری قرار گرفته است و 10 طرح دیگر نیز تا پایان مرداد ماه در زابل افتتاح می شود.
نصیری از افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی بیماران تنفسی تا اواخر مرداد امسال خبر داد و تاکید کرد: تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان 64 در حال انجام است.
وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز طوفان در منطقه سیستان افزون بر پنج هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند اظهار داشت: با آغاز طوفان در منطقه سیستان حجم زیادی از افراد به بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند.
وی تاکید کرد: این حجم مراجعه سبب شده تا در ارائه خدمات امکانات کمک تنفسی و دفاعی دچار مشکل شویم.
وی ادامه داد: حجم گرد و غبار در منطقه سیستان عمر دستگاههای بهداشتی و درمانی را کاهش داده است.
به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل هم اینک با دارا بودن 6 بیمارستان زیرپوشش شامل خیری و تامین اجتماعی، 49 مرکز بهداشتی شهری و روستایی و افزون بر 226 خانه بهداشت به افزون بر 453 هزار نفر از مردم شمال سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می دهد.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7317**3213خبرنگار: حامد غلامی**انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.