به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با هیات های ورزشی و سمن های سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: توافق برجام توافقی بین المللی بوده و بدعهدی های یک کشور نمی تواند خللی در روند آن ایجاد کند.
وی با اشاره به اهمیت برجام ادامه داد: دفاع مقدس و برجام 2 دستاورد بسیار بزرگ برای جمهوری اسلامی در کنار سایر دستاوردها پس از انقلاب اسلامی تا کنون بوده است.
وی افزود: دولت یازدهم با وجود محدودیت ها و مشکلات فراوان تمام توان خود را در مذاکرات 1+5 بکار گرفت و توانست از این عرصه سربلند بیرون آید و قدرت سیاسی ایران را به رخ جهانیان کشاند.
وی بیان کرد: انعقاد قراردادهای بزرگ همچون توتال و نیز قراردادهای پتروشیمی نشاندهنده افزایش تعامل ایران اسلامی با جامعه جهانی و ایجاد فرصت سرمایه گذاری خارجی در کشور است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به مولفه های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر بکارگیری مولفه های اقتصاد مقاومتی در اداره کشور، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری در دولت شکل گرفت تا مولفه های آن به مرحله عمل برسد.
سلطانی فر با اشاره به نقش جوانان در کشور خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اصلی جوانان پس از اشتغال، ازدواج است که دولت یازدهم میزان وام ازواج را از 30 میلیون ریال به 100 میلیون ریال در سال 95 رساند.
وی بیان کرد: تعداد سازمانهای مردم نهاد مربوط به حوزه ورزش و جوانان تا سال 92 کمتر از 100 نهاد در کل کشور بوده که هم اینک این میزان به 2 هزار سمن افزایش یافته است.
وی افزود: همچنین این سمن ها در سیستان و بلوچستان در سال 92 تنها سه مورد بوده که هم اینک به 64 سمن افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: 150 خانه ورزش روستایی پارسال در کشور راه اندازی شد که این تعداد تا پایان امسال به هزار مورد افزایش می یابد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: خانه جوان در دولت های نهم و دهم تعطیل و ساختمانهای آن به سایر نهادها واگذار شده بود.
سلطانی فر اظهار داشت: خانه های جوان در دولت یازدهم مجددا بازگشایی و هم اینک 45 خانه جوان در کشور وجود دارد.
وی افزود: 220 مرکز مشاوره بدو ازدواج برای جوانان در کشور فعالند که به صورت رایگان خدمات مشاوره ای ارائه می کنند و قرار است شمار آنها به 500 مرکز تا پایان امسال برسد.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه ویژه دولت تدبیر و امید در مسیر توسعه قرار گرفته و امنیت مطلوب موجود سبب رشد این استان در تمام زمینه ها می شود.
وی هدف از سفر خود به زاهدان را ایجاد فصل جدیدی در حوزه ورزش و جوانان، بررسی و تصمیم گیری برای پروژه های نیمه تمام، بررسی شرایط میزبانی این استان برای بازی های مختلف و مواردی از این قبیل ذکر کرد.
وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در جامعه به ویژه در مجامع ورزشی خاطرنشان کرد: باید از توان بانوان در تمام زمینه ها به ویژه در زمینه ورزشی استفاده کرد و از تمام هیات های ورزشی درخواست می شود تا حداقل یکی از بانوان را به عنوان مشاور خود انتخاب کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: جمعیت ورزشکاران سازمان یافته این استان 76 هزار و 37 نفر است.
حسین ثوری پروژه های نیمه تمام مهم در سیستان و بلوچستان را سالن ورزشی چهارهزار و 500 نفری زاهدان، استادیوم ورزشی هزار نفری میرجاوه، استادیوم 15 هزار نفری نیکشهر، استادیوم کریکت چابهار، سالن کبدی زابل، سالن ورزشی 2 هزار نفری چابهار، 100 زمین ورزشی چمن مصنوعی و استادیوم ورزشی سراوان ذکر کرد.
وی افزود: میزبانی برخی از مسابقات ملی و بین المللی بانوان و مردان، برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی در سیستان و بلوچستان، استقرار کمیته استعداد یابی مشترک رشته های هدف و توجه به رشته های مدال آور از جمله موارد مهم در توسعه ورزش استان محسوب می شوند.
به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به همراه 12 رئیس فدراسیون ورزشی امروز/دوشنبه/ برای رونمایی از سند توسعه ورزش سیستان و بلوچستان و رسیدگی به مشکلات حوزه ورزش این استان به زاهدان سفر کرده است.
شرکت در نشست هم اندیشی روسای 12 فدراسیون ورزشی کشور و هیات های ورزشی سیستان و بلوچستان و سمن های استان، بازدید از دهکده ورزشی المپیک زاهدان و پروژه های ورزشی در حال اجرا از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان به زاهدان است.
برگزاری نشست تخصصی هیات های ورزشی سیستان و بلوچستان با حضور روسای فدراسیون های مربوطه از دیگر برنامه های امروز است.
همچنین جمع بندی نهایی و گزارش فدراسیون های ورزشی در خصوص نتایج به دست آمده با حضور محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از دیگر برنامه های سفر یک روزه روسای فدراسیون های ورزشی به زاهدان است.
هم اینک 40 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
7311**32113 خبرنگار: اسماعیل مرادقلی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.