به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت ورزش وجوانان؛ این سفر در راستای تاکید دولت یازدهم بر توجه به اقدامات توسعه ایی و محرومیت زدایی در بخش های مختلف از جمله ورزش در کشور است.
استان سیستان و بلوچستان که شاخص های توسعه یافتگی در آنها پایین تر از متوسط کشوری است در چهار سال گذشته با توجه به اقداماتی که در بخش های مختلف انجام شد شاهد بهبود روند توسعه پایدار و همه جانبه در این مناطق بوده است.
در این بین و به گفته مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده استان به ترتیب از 130 و 123 مورد در سال 92 هر کدام به 152 و 142 مورد در سال 95 افزایش یافته است.
حسین ثوری در این رابطه گفت: سرانه فضاهای ورزشی روباز استان از 0،358 متر مربع (358 هزارم متر مربع) و سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده از 0،053 متر مربع (53 هزارم متر مربع) در سال 92 به ترتیب به 0،365(365 هزارم متر مربع) و 0،062 متر مربع (62 هزارم متر مربع) در سال 95 رسیده است.
همچنین اجرای 24 طرح ورزشی مربوط به این بخش در دولت تدبیر و امید پیش بینی شد که استادیوم ورزشی 2 هزار نفری نیکشهر با اعتبار 55 میلیارد و 340 میلیون ریال 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ورزشگاه ورزشی بخشان سراوان با اعتبار 17 میلیارد و 100 میلیون ریال در صورت تخصیص کامل اعتبار امسال به بهره برداری می رسد.
بازسازی چمن ورزشگاه شهید ریگی چابهار و خوابگاه ورزشی چابهار با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.
محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ایی و رئیسان 11 فدراسیون انجمن های ورزشی، جانبازان و معلولان، بدمینتون، کبدی، کشتی، اتومبیلرانی و موتورسواری، ووشو، دو و میدانی، وزنه برداری، دوچرخه سواری و تیراندازی وزیر ورزش و جوانان را در این سفر همراهی می کنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250** 1701
خبرنگار:گلی سفیدزاده* انتشار: حمید قدیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.