به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست تسهیل ترانزیت و ترانشیپ کالا که در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: بندر چابهار مهمترین نقش را در ترانزیت و ترانشیپ(انتقال کالا از یک وسیله حمل به وسیله دیگر در یک نقطه) کالا به کشور افغانستان دارد.
وی ادامه داد: مسئولان استانی باید توجه بیشتری به فرآیندهای تسهیل در ترانزیت در بندر چابهار داشته باشند.
وی افزود: حمل و نقل کالا از بندر چابهار به افغانستان یکی از اهداف مهم برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشوراست.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی، اقدامات اساسی و فعالیت های زیربنایی زیادی در سالهای اخیر برای توسعه بندر چابهار انجام شده است.
هاشمی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه بندر چابهار و سواحل مکران دارند.
وی بیان کرد: مسئولان استانی باید تمام تلاش خود را برای تسهیل و تسریع فرآیندهای سرمایه گذاری در بندر چابهار به کار گیرند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری گسترده در چابهار نشان دهنده توجه جدی دولت و نظام به توسعه این بندراست.
وی با بیان اینکه توسعه روابط با کشور افغانستان در اولویت است، خاطرنشان کرد: مزیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار باید در اختیار بخش خصوصی کشورهای مختلف از جمله افغانستان قرار گیرد تا بتوان آنان را در این بندر تشویق به سرمایه گذاری کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمان و کاهش هزینه 2 عنصر مهم و تعیین کننده در فرآیندهای ترانزیت کالا محسوب می شوند.
هاشمی اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان، فعال کردن بخش خصوصی دو کشور، نیازسنجی تجارافغانستان، تشکیل اتاق تجاری مشترک بین ایران و افغانستان، فراهم کردن بسته های تشویقی برای تجار و صاحبان کالا، برگزاری جلسه مشترک بین استانهای سیستان وبلوچستان و هرمزگان با محوریت توسعه سواحل مکران از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی همچنین بررسی موضوعات دریایی و بندری مشترک بین استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فعال سازی دبیرخانه ترانزیت و ترانشیپ و فعال سازی کاروان تجاری ایران و افغانستان با محوریت بهره گیری از بندر چابهار را از جمله موارد مهم برای توسعه این بندر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا مدیرکل بنادر و دریا نوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت بندر شهید بهشتی چابهار ارائه کرد.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان امروز/شنبه/ با هدف شرکت در نشست مدیران اقتصادی بندر چابهار و حضور در آیین معارفه فرماندار به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.