اسماعیل نجار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محله های خسارت دیده ناشی از سیلاب اخیر در ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات شامل 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد، 50 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال کمک معیشتی به هر یک از واحدهای روستایی آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر ایرانشهر پرداخت می شود.
وی افزود: همچنین به خسارت دیدگان شهری کمکهای خاصی شامل 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد، 60 میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و 20 میلیون ریال کمک معیشتی پرداخت می شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: تلاش های به موقع نیروهای امدادی ایرانشهر و سایر شهرستان های استان سبب شد تا با وجود شدت سیلاب اخیر خسارت زیادی به این منطقه وارد نشود.
وی بیان کرد: پس از جمع بندی میزان خسارت های ناشی از سیلاب به ایرانشهر، تسهیلات ویژه ای از سوی دولت برای این شهرستان در نظر گرفته می شود.
نجار تصریح کرد: جهاد کشاورزی نیز باید برای لایروبی قنات ها و مسیر های آب زمین های کشاورزی این منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.
وی خاطر نشان کرد: بازدید از مناطق سیل زده مشخص کرد که مردم از نحوه خدمات دهی دستگاهها به ویژه هلال احمر رضایت کامل دارند.
به گزارش ایرنا اسماعیل نجار امروز /چهارشنبه/ به منظور بازدید از مناطق سیل زده ایرانشهر و همچنین شرکت در نشست ستاد بحران استان در زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شده است.
بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تا روز یکشنبه هفته جاری سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیره در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
7314**3213خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.