به گزارش ایرنا دکتر محمد صفدری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: تیم سلامت برای جامعه روستاییان خدمات پایه را ارائه می دهند و اگر نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی داشته باشند از طریق سامانه ارجاع به شهرها مراجعه می کنند.
وی افزود: برای بقیه اقشار سیستان و بلوچستان شامل کارمندان دولت، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان بهزیستی، طلاب علوم دینی، دانشجویان و بیماران خاص نیز دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.
وی گفت: مشکلی که در شهرها وجود داشت این بود که هر فردی بخواهد دفترچه بیمه مشابه کارمندان دولت دریافت کند باید ماهیانه 400 هزار ریال پول پرداخت می کرد.
وی افزود: دولت برای مردم که در حاشیه شهرها زندگی می کنند و افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان صادر کرده است.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای مرداد امسال ارائه خدمات سرپایی (به جز دارو) و بستری به بیمه شدگانی که به صورت یارانه از منابع دولتی و بدون مشارکت بیمه شده در پرداخت حق بیمه زیر پوشش بیمه همگانی قرار دارند محدود به مراکز دولتی دانشگاهی است.
صفدری ادامه داد: در مناطقی که بر اساس اعلام دانشگاههای علوم پزشکی ارائه خدمات تخصصی در بیمارستان های دولتی دانشگاهی کافی نباشد هزینه های تشخیصی درمانی بیمه شدگان فوق که به بیمارستان های غیر دانشگاهی طرف قرارداد مراجعه کنند در تعهد سازمان است.
وی افزود: بر اساس این بخشنامه از ابتدای مرداد خدمات درمانی و تشخصی برای افراد دارای دفترچه بیمه سلامت همگانی فقط در بیمارستان های دولتی و وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و زابل و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با پرداخت 10 درصد هزینه ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه بیماران خاص توسط دولت به صورت رایگان زیر پوشش قرار می گیرند گفت: پنج هزار بیمار خاص در سیستان و بلوچستان وجود دارد که دولت هر سال برای هر نفر 200 میلیون ریال پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.