به گزارش ایرنا میثم جعفرزاده یکشنبه شب در نشست تخصصی با حضور فرماندار ایرانشهر، مدیر عامل آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی آخرین خسارات بارندگی اخیر را مورد بررسی قرار داد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در این نشست نیازهای شهرستان را برای کاهش مشکلات و پیگیری حل آنها پس از حوادث احتمالی در آینده مطرح کرد.
نبی بخش داوودی تامین دیزل ژنراتور برای ایستگاه های آب و فاضلاب شهری و روستایی به منظور جلوگیری از اختلالات شبکه های آبرسانی بعد از قطع شدن برق و تجهیز انبارهای برق و آب و فاضلاب شهری و روستایی برای ترمیم و بازسازی فوری شبکه های آب و برق در مواقع حوادث و بحران ها با توجه به گرمای طاقت فرسای منطقه را از مهمترین نیازهای ایرانشهر عنوان کرد.
وی گفت: اتفاقات اخیر در شهرستان ایرانشهر باید آسیب شناسی و برای برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تدابیر لازم اندیشیده شود.
فرماندار ایرانشهر افزود: تربیت و تامین به موقع تیم های واکنش سریع و استقرار آنان در مراکز جمعیتی و قطب های چهارگانه منطقه سیستان، زاهدان، ایرانشهر و چابهار نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه در مواقع بحرانی دارد.
وی اظهار داشت: ساخت منابع ذخیره سازی آب آشامیدنی در بمپور و دیگر مناطق جمعیتی ایرانشهر، اعطای کمک های بلاعوض و کم بهره به خسارت دیدگان منطفه بدون فوت وقت، تامین اعتبار کافی برای بازسازی و مقاوم سازی شبکه های فرسوده و مستهلک آب و برق و اصلاح و بازسازی مسیر شبکه های آب و برق مدخل رودخانه ها و سیلاب و نظارت تام و کافی بر پیمانکاران و پروژه های منطقه از دیگر نیازهای این شهرستان است.
داودی تسریع در عملیاتی شدن قول های اخیر وزیر نیرو در سفر به منطقه در خصوص ساخت پست 63 کیلوولت و ژنراتور دیزل هشت مگاواتی بزمان را از مهمترین نیازهای منطقه دانست.
میثم جعفرزاده نماینده وزیر نیرو نیز در پایان این نشست قول داد خواسته های و نیازهای منطقه را پیگیری کند.
وی گفت: حتما پیگیری می کنیم تا اعتبارات لازم برای بازسازی زیرساخت های فرسوده آب و فاضلاب و برق منطقه اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان ایرانشهر شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیر در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
با تلاش نیروهای امدادی هم اینک تمام راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان باز است و خدمات لازم به مردم سیل زده جنوب استان همچنان در حال ارائه شدن است.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، بارندگی ها همراه با سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی که از پنجشنبه هفته گذشته در جنوب استان آغاز شده بود فروکش کرده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.