به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی زمانی دوشنبه شب در همایش توجیهی حجاج تمتع سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی از چند ماه پیش با تمام وجود تصمیم گرفت تا مراسم حج امسال برگزار شود.
وی افزود: با رایزنی های انجام شده مقامات ایرانی با مسئولان حج و زیارت عربستان 86 هزار و 500 زائر ایرانی امسال به حج تمتع مشرف می شوند.
وی اضافه کرد: به مقامات حج و زیارت عربستان اعلام کردیم که حجاج ما سال گذشته از حج محروم شدند به همین سبب توانستیم بیش از 24 هزار نفر امسال به آمار سالهای گذشته اضافه کنیم.
وی بیان کرد: مقدمات سفر حجاج به عربستان سعودی با عزت تمام فراهم شده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری حج امسال هیات های زیادی به عربستان اعزام کرد.
وی تاکید کرد: استقبال وزیر حج و زیارت عربستان از هیات ایرانی اعزامی برای مذاکرات حج در فرودگاه آن کشور نشان دهنده حج با عزت برای جمهوری اسلامی است.
مشاور امور استان ها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گفت: ما باید به نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی افتخار کنیم که قدرتمندانه ایستادگی کردند و به سبب همین اقتدار برای اعزام زائران به حج با مقامات عربستان به توافق عزتمندانه رسیدیم.
حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: همکاری صمیمانه مسئولان عربستان با بعثه و سازمان حج و زیارت، اهانت نکردن به حجاج ایرانی در حرمین، برگزاری مراسم برائت از مشرکان در هتل ها، پرداخت خسارت به خانواده های شهدای مسجدالحرام و آسیب دیدگان، ادامه مذاکرات در مورد شهدای منا، فعالیت هیات های پزشکی ایرانی در مکه و مدینه، اعطای ویزای الکترونیک در ایران و رفت و آمد حجاج با هواپیماهای ایرانی و سعودی از جمله توفیقات هیات مذاکره کننده سازمان حج و زیارت ایران است.
وی بیان کرد: اعزام حجاج از نهم مرداد آغاز می شود.
وی با اشاره به حادثه تلخ منا در سال گذشته گفت: هفت هزار و 460 نفر از 23 کشور اسلامی در منا بر اثر بی برنامگی به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: شهدای اهل سنت و تشیع ایران در حادثه منای پارسال به ترتیب 76و 399 شهید بودند.
مشاور امور استان ها و نمایندگی های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گفت: این گونه مشکلات سبب نمی شود که ما از زیارت کعبه دست برداریم.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.